درخواست طالبان:

کشورهای جهان سفارت‌خانه‌های خود در کابل را بازگشایی کنند

معاون نخست وزیر طالبان در نخستین دیدار شماری از سفرای کشورهای خارجی، از کشورهای جهان خواست تا سفارت‌خانه‌های خود را در افغانستان بازگشایی کنند.

کشورهای جهان سفارت‌خانه‌های خود در کابل را بازگشایی کنند
کد خبر: 516090
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۰۹:۲۲:۳۱

اعتمادآنلاین| «ملا عبدالغنی برادر»، معاون نخست وزیر دولت موقت طالبان، گفت که این گروه می‌خواهد با جهان روابط دوستانه داشته باشد.

به گزارش فارس، معاون نخست وزیر طالبان در نخستین دیدار شماری از سفرای کشورهای خارجی، از کشورهای جهان خواست تا سفارت‌خانه‌های خود را در افغانستان بازگشایی کنند.

برادر در دیدار با شماری از سفرای کشورهای خارجی در کابل، تاکید کرد که حکومت کنونی اراده ضرر رساندن به هیچ کشوری را ندارد و اطمینان داد که افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.

در نخستین دیدار دیپلمات‌های خارجی با مقامات طالبان در محل وزارت خارجه افغانستان، ملاعبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر گفت: "اگر کسی با ما مشکلی دارد، ما حاضریم از راه مفاهمه مشکلات را حل کنیم. حکومت ما به هیچ کسی اراده و سیاست ضرر رساندن را ندارد. افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.»

حضور پر رنگ سفرای شماری از کشورها در کابل ظاهرا نشانه‌ای از تعامل با دولت جدید افغانستان است.

ملابرادر در این باره گفت که طالبان می‌خواهد با کشورهای جهان روابط حسنه داشته باشد.

در همین حال سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان، از نمایندگان کشورهای خارجی خواست که در تعامل با حکومت جدید فصل جدیدی از روابط با افغانستان را تجربه کنند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان، در این مورد گفت: "ما به خواست‌ها و منافع سایر کشورها احترام می‌گذاریم و در مقابل از آنان می‌خواهیم تعامل مشابه با طالبان داشته باشند. توافق‌نامه دوحه در کنار فراهم کردن راه خروج به آمریکا، فصل جدیدی از روابط طالبان با کشورها را نیز رقم زد.»

با آنکه از حکومت جدید طالبان در افغانستان نزدیک به پنجاه روز می‌گذرد، اما سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت که برای داشتن روابط خوب با جهان فصل جدید روابط سیاسی در این کشور گشوده خواهد شد.

متقی، تاکید کرد که طالبان می‌خواهد فصل جدید سیاسی حکومتداری خوب داخل افغانستان و روابط با منطقه و جهان را باز کند.

مقام‌های طالبان همچنین در این دیدار به سفیران کشورهای جهان اطمینان دادند که امنیت آنان و اتباع دیگر خارجی در افغانستان تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها