«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پسر قذافی هم از ترکیه سر درآورد

در ادامه تلاش آنکارا برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر اوضاع لیبی، خبر رسید الساعدی القذافی یکی از فرزندان رهبر سابق لیبی در ترکیه به سر می‌برد.

پسر قذافی هم از ترکیه سر درآورد
کد خبر: 513771
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه تلاش آنکارا برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر اوضاع لیبی، خبر رسید الساعدی القذافی یکی از فرزندان رهبر سابق لیبی در ترکیه به سر می‌برد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، الساعدی القذافی یکی از فرزندان معمر القذافی آخرین دیکتاتور لیبی که در سال 2011 به قتل رسید در ترکیه اقامت دارد.

الساعدی القذافی 47ساله که سومین فرزند معمر القذافی است در دوره حکومت پدرش رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بود و مدتی هم بازی در سری آ ایتالیا را تجربه کرده است.

او چندی پیش به همراه شماری از دستیاران پدرش از جمله رئیس ستاد ارتش و رئیس سرویس اطلاعات از زندان آزاد شده است.

وزارت خارجه ترکیه هم در واکنش به انتشار این اخبار به خبرگزاری فرانسه گفت: اطلاعی در مورد اقامت الساعدی در استانبول نداریم و این اخبار صرفاً از سوی رسانه‌های لیبی منتشر شده‌اند.

با این حال وزیر سابق اطلاع‌رسانی لیبی که در حال حاضر سخنگوی خانواده قذافی محسوب می‌شود به پایگاه اطلاع‌رسانی ترکیه‌ای «خبر لر» گفت، الساعدی به اتفاق خانواده‌اش در ترکیه سکونت دارد.

به گفته این سخنگو، اگرچه مصر و عربستان آمادگی خود را برای میزبانی از الساعدی اعلام کرده‌اند، اما او ترکیه را ترجیح داده است.

گفتنی است الساعدی القذافی بعد از سقوط حکومت پدرش در سال 2011 به نیجر گریخت، اما دولت این کشور او را در سال 2014 تسلیم لیبی کرد و این کشور نیز او را محاکمه و زندانی کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها