کد خبر: 511735
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۱:۵۶:۴۸
| |

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل:

تا زمانی که هستم، دولت فلسطینی تشکیل نمی‌شود/طرح اشغال کرانه باختری را نیز اجرا نمی کنیم

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید تا زمانی که در این سمت حضور دارد اجازه تشکیل دولت مستقل فلسطینی را نمی‌دهد اما از سوی دیگر طرح اشغال کرانه باختری را نیز اجرا نمی‌کند.

تا زمانی که هستم، دولت فلسطینی تشکیل نمی‌شود/طرح اشغال کرانه باختری را نیز اجرا نمی کنیم
کد خبر: 511735
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۱:۵۶:۴۸

اعتمادآنلاین| «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» سرعت اشغالگری روزمره این رژیم در قالب ساخت و ساز جدید شهرک‌های صهیونیستی را «رشد طبیعی» شهرک‌ها خواند و گفت، این رشد ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، بنت که قرار است روز پنجشنبه با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار داشته باشد، پیش از سفر به واشنگتن گفت نه اجازه تشکیل یک دولت فلسطینی را می‌دهد و نه اینکه با طرح موسوم به الحاق [اشغال] بخش‌هایی از کرانه باختری به دیگر مناطق فلسطین اشغالی، موافقت می‌کند.

وی با ادعای اینکه وجود عناصر چپ‌گرا و راست‌گرا در ترکیب کابینه او به‌معنای حرکت نکردن خارج از چارچوب میز مذاکره است، اظهار داشت: «همه می‌دانند که این کابینه نه الحاق می‌کند و نه اجازه تشکیل دولت فلسطینی را می‌دهد. من نخست‌وزیر اسرائیل هستم و کاری که در حال انجام آن هستم این است که زمینه مشترکی پیدا کنم و چگونه می‌توانیم روی مسائل مورد توافق تمرکز کنیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این مصاحبه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون پاسخ به سوالی درباره اینکه با طرح آمریکا برای بازگشایی کنسولگری در قدس شرقی مخالف است یا نه، اظهار داشت: «به گسترش معمول و طبیعی شهرک‌ها در کرانه باختری ادامه می‌دهیم».

بنت با تکرار ادعای مالکیت این رژیم بر قدس اشغالی، مدعی شد: «اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت اسرائیل است. این [شهر] پایتخت ملت‌های دیگر نیست».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها