کد خبر: 510051
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۱:۱۴:۳۲
| |

گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه آمریکا درباره افغانستان

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به صورت جداگانه با هایکو ماس و مارک گارنو، وزرای خارجه آلمان و کانادا و همچنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره برنامه‌های واشنگتن پیرامون کاهش حضور غیرنظامیان آمریکایی در کابل در پی وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان گفتگو داشت.

گفت‌وگوهای وزیر امور خارجه آمریکا درباره افغانستان
کد خبر: 510051
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ۱۱:۱۴:۳۲

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آمریکا از گفتگوی تلفنی میان بلینکن با همتایانش از کانادا و آلمان و همچنین دبیرکل ناتو درباره برنامه‌های مربوط به کاهش کارمندان سفارت این کشور در کابل در پی افزایش حملات طالبان صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به صورت جداگانه با هایکو ماس و مارک گارنو، وزرای خارجه آلمان و کانادا و همچنین ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره برنامه‌های واشنگتن پیرامون کاهش حضور غیرنظامیان آمریکایی در کابل در پی وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان گفتگو داشت.

بلینکن همچنین بر تعهد کشورش برای حفظ روابط قوی دیپلماتیک و امنیتی با دولت کابل و همکاری با متحدان به منظور توقف خشونت در افغانستان و یافتن راه‌حلی سیاسی برای اوضاع در این کشور تاکید کرد.

روز پنجشنبه، جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفت که آمریکا آماده کاهش حضور دیپلماتیک در افغانستان تا 31 اوت است.

طالبان مدعی است که از 34 مرکز ولایتی، بیش از 10 مورد را تصرف کرده است. همچنین گزارش شده این گروه شبه‌نظامی کنترل قندهار را که دومین و بزرگترین شهر افغانستان است، به دست گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها