کد خبر: 507405
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۷:۲۴:۲۲
| |

طالبان گزارش یوناما در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان را رد کرد

گروه طالبان در بیانیه ای گزارش اخیر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) در مورد افزایش تلفات غیر نظامیان را مغرضانه و خلاف واقع خوانده است.

طالبان گزارش یوناما در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان را رد کرد
کد خبر: 507405
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۷:۲۴:۲۲

اعتمادآنلاین| ذبیح اله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه منتشر شده اعلام کرد که امارت اسلامی این گزارش را رد می کند و می گوید که در شش ماه گذشته، نیروهای امارت اسلامی عمداً غیر نظامیان را به قتل نرسانده و یا حملاتی انجام نداده اند که منجر به تلفات غیرنظامیان شود.

به گزارش ایرنا، طالبان در ادامه مدعی است البته ممکن است برخی مین های زمینی در برخی مناطق جنگی تلفات غیرنظامیان محدودی را در پی داشته باشد که این یک عمل عمدی نیست بلکه یک اتفاق تصادفی و غیر ارادی است.

سخنگوی طالبان در انتهای بیانیه تاکید کرد که ما از یوناما می خواهیم که موضوع تلفات غیرنظامیان را از تبلیغات دور کند و به عنوان یک مورد واقعاً بشردوستانه با آن بپردازد، نه اینکه اطلاعات خود را با منابع اطلاعاتی و تبلیغاتی دشمن تکمیل کند.

واکنش طالبان در حالی عنوان می شود که هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در افغانستان در شش ماه نخست سال جاری میلادی 47 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایش یافته ‌است.

براساس این گزارش، تلفات غیرنظامیان در افغانستان پس از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، افزایش چشم‌گیری داشته‌ است.

طبق گزارش یوناما، در شش ماه گذشته یکهزار و 659 غیرنظامی در نتیجه خشونت‌ها در افغانستان جان باخته‌اند و سه هزار و 254 تن دیگر زخمی شده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها