کد خبر: 505527
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۶:۲۸:۰۳
| |

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

ایران منافع خود را در احیای برجام دنبال می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ایران منافع خود را در احیای برجام دنبال می کند، باید همه منافع اقتصادی، تجاری و سیاسی در چارچوب حکمت، عزت و مصلحت پیگیری شود، دولت جدید قطعا منافع ملت را مهم می داند.

ایران منافع خود را در احیای برجام دنبال می‌کند
کد خبر: 505527
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۶:۲۸:۰۳

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید دارد که غربی ها با دولتی که رو به پایان است احیای توافقی را به نتیجه نمی رسانند.

به گزارش خانه ملت، حسین نوش آبادی با اشاره به تلاش های رژیم صهیونیستی برای انصراف آمریکا جهت احیای برجام گفت: اسرائیل از ابتدا مخالف بود که قرارداد هسته ای بین ایران و 1+5 شکل بگیرند، چرا که این رژیم به هیچ وجه نمی‌خواهد اثبات شود ایران کشور صلح طلب است و در راستای توسعه علمی و فعالیت های صلح آمیز، تاسیسات هسته ای دارد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس اظهار داشت: صهیونیست ها برای اینکه دشمنی خود را با ایران نشان دهند، زمانی که ترامپ روی کار آمد تلاش کردند تا آمریکا از برجام خارج شود که این حرکت غیرحقوقی و غیرعقلایی از رئیس جمهور ایالات متحده دیده شد به طوری که دولت بعدی قرار را بر این گذاشت که به برجام برگردد، البته ایران شروط و خطوط قرمز برای احیای برجام را اعلام کرد.

وی گفت: ما حرفی برای احیای برجام نداریم اما آمریکا باید ابتدا تحریم ها را بردارند و راستی آزمایی شود تا زمینه احیای توافق هسته ای فراهم شود، ماه های اخیر تلاش شد که چنین اتفاقی رخ دهد اما نشان دادند مثل همیشه آمریکایی ها صداقت ندارند، چرا که اگر تمایلی به بازگشت به برجام بود باید حداقل ها را فراهم می کردند و خواسته های مشروع ایران را انجام می دادند، ایران تنها عمل به تعهدات یعنی رفع تحریم ها را خواستار است.

این نماینده مجلس مطرح کرد: اگر آمریکایی ها می خواهند به برجام برگردند مشکلی نیست، ایران مخالفتی با این موضوع ندارد، البته همان طور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند آنها باید خواسته های مردم ایران را بپذیرند اما هنوز آمریکایی ها صادقانه رفتار نمی کنند که اگر صادق بودند در چند ماه اخیر و بعد از روی کار آمدن دولت بایدن برای رفع تحریم ها اقدام می کردند، اما آنها هنوز زیاده خواه هستند و شیطنت می کنند.

نوش آبادی زمان احیای برجام را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به زمان باقی مانده از دولت دوازدهم بعید می دانم که احیای برجام در این دولت به نتیجه برسد، همچنین غربی ها می دانند احیای برجام با دولتی که رو به پایان است منطقی نبوده، برای ایران هم بهتر است اجازه دهد اگر قرار به توافق است در دولت آینده صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بعید می دانم که آقای عراقچی انگیزه ای برای ادامه کار داشته باشد. ایران منافع خود را در احیای برجام دنبال می کند، باید همه منافع اقتصادی، تجاری و سیاسی در چارچوب حکمت، عزت و مصلحت پیگیری شود، دولت جدید قطعا منافع ملت را مهم می داند، امنیت ملی و منافع ملی از اصول محکم سیاست خارجی کشور است و قطعا دولت آقای رئیسی با در نظر گرفتن مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران، احیای برجام را دنبال می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها