کد خبر: 504551
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۵:۳۳
| |

سخنگوی طالبان:

حضور نظامیان ترکیه در افغانستان مخالف توافقنامه دوحه است

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: ما به حضور نظامی هیچ کسی موافق نیستیم و حضور نظامیان ترکیه در افغانستان مخالف توافقنامه دوحه است.

حضور نظامیان ترکیه در افغانستان مخالف توافقنامه دوحه است
کد خبر: 504551
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۵:۳۳

اعتمادآنلاین| همزمان با تکمیل تقریبی روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آمریکا اعلام کرده است که با ترکیه برای تامین امنیت میدان هوایی کابل رایزنی و مذاکره می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس این طرح قرار است نظامیان ترکیه امور میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل را نظارت کرده و امنیت این میدان هوایی را تامین کنند.

دولت افغانستان نیز از این موضوع استقبال کرده و هم اکنون آمریکا و ترکیه سرگرم رایزنی درباره جزئیات این طرح هستند.

«محمد نعیم وردک»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد که حضور نظامی ترکیه در افغانستان مخالف توافقنامه دوحه است که در تاریخ 10 حوت 1398 میان آمریکا و طالبان به امضا رسید.

وی بیان داشت: «حضور نظام هر کسی که باشد از طرف ملت و مردم و گروه طالبان رد است؛ ما به حضور نظامی هیچ کسی موافق نیستیم و نه به کسی اجازه می دهیم.»

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر افزود: «یقینا کسی که حضور نظامی پیدا می کند مخالف توافقنامه می باشد.»

وی همچنین درباره مذاکرات صلح دلوت افغانستان با این گروه که مدت هاست متوقف شده گفت: «با وجود همه مشکلات و فراز نشیب هایی که مذاکرات می داشته باشد ما امیدوار هستیم؛ از طرف ما کدام مشکلی نیست.»

گفتنی است که پنتاگون اعلام کرده است 95 درصد از نظامیان آمریکایی خاک افغانستان را ترک کرده اند. پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که نیروهای این کشور تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی به طور کامل افغانستان را ترک می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها