کد خبر: 504389
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۴۲:۳۵
| |

یکصد نظامی برای حفاظت از سفارت انگلیس در کابل می‌مانند

در حالی که بیشتر نظامیان انگلیسی افغانستان را ترک کرده‌اند، 100 نظامی این کشور برای تامین امنیت سفارت انگلیس در کابل باقی می‌‌مانند.

یکصد نظامی برای حفاظت از سفارت انگلیس در کابل می‌مانند
کد خبر: 504389
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۴۲:۳۵

اعتمادآنلاین| یک گروه حدود 100 نفری از نظامیان انگلیسی برای کمک به تامین امنیت سفارت این کشور و نیز دیگر مسائل دیپلماتیک در کابل باقی خواهد ماند.

به گزارش تسنیم، «اسکای نیوز» با انتشار این خبر افزود که این نیروها بخشی از نظامیان خارجی هستند که پس از تاریخ تعیین شده (11 سپتامبر) خروج نیروها از افغانستان نیز به حضور در این کشور ادامه خواهند داد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس پیشتر گفته بود که این کشور در مسیر خروج کامل نیروهایش از افغانستان تا پایان ماه آگوست قرار دارد.

این درحالی است که بیشتر نظامیان انگلیسی تاکنون افغانستان را ترک کرده‌اند.

رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس نیز پیش از این با ادعای اینکه روند خروج نظامیان آمریکایی بزودی تکمیل می‎‌شود، اعلام کرد که 650 نظامی آمریکا در خاک افغانستان باقی خواهند ماند.

این رسانه به نقل از مسئولان آمریکایی همچنین گزارش داد که 650 نظامی این کشور برای حمایت از دیپلمات‌ها در خاک افغانستان باقی خواهند ماند.

«سهیل شاهین» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده طالبان نیز چندی قبل گفته بود که اگر نظامیان آمریکایی پس از 11 سپتامبر به حضور در افغانستان ادامه دهند این گروه «حق واکنش» را برای خود محفوظ می‌داند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها