کد خبر: 504217
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۰:۲۰:۵۰
| |

هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به تزریق واکسن جانسون

پایگاه خبری اکسیوس با اشاره به هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا، از ابتلای برخی افراد در ایالات متحده به نوعی بیماری عصبی نادر در پی تزریق واکسن جانسون اند جانسون خبر داد.

هشدار سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به تزریق واکسن جانسون
کد خبر: 504217
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۰:۲۰:۵۰

اعتمادآنلاین| دیروز دوشنبه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ضمن هشدار نسبت به تزریق واکسن "جانسون اند جانسون" گفت: این واکسن می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به یک نوع بیماری عصبی نادر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی،سازمان غذا و داروی آمریکا در ادامه اعلام کرد: اگرچه احتمال ابتلا به "سندرم گیلن باره" در اثر تزریق واکسن جانسون اند جانسون "بسیار کم" است، اما این اختلال عصبی نادر در برخی افراد که واکسن مزبور را دریافت کرده اند، رخ داده است.

بر اساس گزارش های اولیه ارائه شده توسط بیماران و کارکنان مراقبت های بهداشتی، مقامات فدرال تاکنون نزدیک به 100 مورد مشکوک به این بیماری نادر عصبی را در میان دریافت کنندگان واکسن جانسون اند جانسون شناسایی کرده اند.

همزمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) هم اعلام کرده است که تاکنون بیش از 12.8 میلیون نفر در آمریکا واکسن جانسون اند جانسون را دریافت کرده اند. گزارش ها نشان می دهد که علائم این بیماری 42 روز پس از واکسیناسیون در برخی افراد بروز کرده است.

یک مقام سازمان غذا و داروی آمریکا در گفت و گو با اکسیوس تاکید کرد: «اگرچه شواهد موجود ارتباط میان تزریق واکسن جانسون و افزایش خطر ابتلا به سندروم گیلن باره را نشان می دهد، اما تنها همین مورد برای اثبات مدعای فوق کافی نیست». وی در ادامه خاطرنشان کرد: «سازمان غذا و دارو اطلاعات موجود در مورد واکسن اند جانسون را ارزیابی کرده و مزایای شناخته شده و بالقوه آن به وضوح از خطرات احتمالیش بیشتر است».

همزمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دیروز دوشنبه در بیانیه ای گفت: «در ایالات متحده، تقریبا تمام بستری ها و مرگ های ناشی از کووید-19 در افراد واکسینه نشده اتفاق می افتد و خطر عوارض جانبی شدید پس از واکسیناسیون بسیار نادر است».

جانسون اند جانسون پیش از این هم در تولید و عرضه واکسن خود به بازار با موانع و مشکلات بسیاری روبرو بوده است؛ از جمله تاخیر در تولید، دوزهای خراب و اعلام عوارضی همچون بروز لختگی خون در برخی پس از تزریق.

شایان ذکر است سالانه نزدیک به سه تا 6 هزار نفر در ایالات متحده به سندرم گیلن باره مبتلا می شوند که بیشتر افراد هم کاملا بهبود می یابند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها