کد خبر: 502492
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۰۸:۵۱
| |

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

مسیر دستیابی صلح در افغانستان از باب گفتگو عبور می‌کند 

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: مسیر دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان از باب گفتگو عبور می کند. در واقع همه قومیت های افغانستان باید بتوانند در امور کشورشان نقش ایفا کنند زیرا درگیری و جنگ نمی تواند به نتیجه مطلوبی ختم شود.

مسیر دستیابی صلح در افغانستان از باب گفتگو عبور می‌کند 
کد خبر: 502492
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۰۸:۵۱

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: مسیر دستیابی صلح و ثبات در افغانستان از باب گفتگو عبور می کند.

به گزارش خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به میزبانی کشورمان از اجلاس گفتگوهای بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان،شخصیت های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان، گفت: ایران به عنوان همسایه افغانستان، اهمیت ویژه ای به مردم این کشور می دهد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران میزبان بیش از دو میلیون آواره افغانی است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورمان دارای اشتراکات تاریخی، فرهنگی و غیره زیادی با افغانستان است که نشان می دهد کشورمان می تواند میانجی گر خوبی برای ایجاد صلح و ثبات در این افغانستان باشد.

وی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه گفتگو میان گروه های مختلف افغانستانی می تواند زمینه کاهش تنش ها را فراهم کند، ادامه داد: بر این اساس امیدواریم نمایندگان گروه طالبان و دولت مرکزی نگاه واقع بینانه ای به عرصه میدانی و سیاسی کشورشان داشته باشند تا مشکل مردم شان حل شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مسیر دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان از باب گفتگو عبور می کند، افزود: در واقع همه قومیت های افغانستان باید بتوانند در امور کشورشان نقش ایفا کنند زیرا درگیری و جنگ نمی تواند به نتیجه مطلوبی ختم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور آمریکایی ها در افغانستان سبب ایجاد ناآرامی، فضای متشنج و بروز بی اعتمادی بین گروه های مختلف شد، خاطرنشان کرد: در واقع آمریکایی ها همواره تلاش کرده اند به بهانه نبود امنیت حضورشان در منطقه را حفظ کنند و اکنون نیز این سیاست را دنبال می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها