کد خبر: 500090
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۰:۳۳:۵۳
| |

مرکل:

اتحادیه اروپا موضع متحد نشان ندهد، پوتین ما را جدی نمی‌گیرد

صدراعظم آلمان گفت، کشورهای اتحادیه اروپا باید روی یک موضع متحد درخصوص روسیه توافق کنند، در غیر اینصورت ولادیمیر پوتین ما را جدی نخواهد گرفت.

اتحادیه اروپا موضع متحد نشان ندهد، پوتین ما را جدی نمی‌گیرد
کد خبر: 500090
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۰:۳۳:۵۳

اعتمادآنلاین| آنگلا مرکل در نشست با دانشجویان اروپایی در کنفرانس آینده اروپا گفت: فکر میکنم سوء برداشتی وجود داشته باشد. وقتی گفتم که میخواهم اتحادیه اروپا با پوتین صحبت کند، وقتی رئیس جمهوری آمریکا با او صحبت کرد، این صحبت بین دوستان نبود، این به معنی آن نیست که ما رابطه خوبی داریم. بلکه به این معناست که ما به عنوان اروپا، وقتی یک موضع مشترک داشته باشیم، قوی‌تر هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکل تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید مستقیما درباره حملات سایبری، اقدام نظامی هیبریدی، حمایت از احزاب ناسیونالیست افراطی با مسکو صحبت کند. به گفته صدراعظم آلمان، این مواضع روی تمام این مسائل باید متحد باشد و هر کشور باید با دغدغه مشترک به پوتین بپردازد و آنها باید اراده انجام همکاری را داشته باشند.

آنگلا مرکل گفت، برای موفقیت این استراتژی، کشورهای اتحادیه اروپا باید به "عدم اعتماد" غلبه کرده و دفاع از منافع و ارزش‌های خودشان را از یک موضع قوی‌تر آغاز کنند، در غیر اینصورت پوتین "آنطور که باید ما را جدی نمی‌گیرد. ما استدلال‌های خوبی برای انتقاد از روسیه داریم."

صدراعظم آلمان همچنین خواستار خودکفایی در اروپا شد و گفت: اگر واکسن‌های روسی و چینی علیه کرونا ویروس در سراسر جهان مهیا شود، خوب نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها