سخنگوی پنتاگون:

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در هر صورت انجام می‌شود

سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات آمریکایی به طور دائم وضعیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را بررسی می‌کنند و این پروسه با توجه به تغییر وضعیت و در هر صورت انجام می‌شود.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در هر صورت انجام می‌شود
کد خبر: 497954
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۰۹:۱۳:۰۳

اعتمادآنلاین| طالبان در چند روز اخیر توانسته مناطق مختلفی از افغانستان را به کنترل خود درآورد و به پایگاه‌ها و نیروهای دولتی افغانستان حمله کند.


به گزارش ایرنا از "سی اسپان" کربی در این خصوص گفت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و سایر مقامات نظامی در پنتاگون و فرماندهی مرکزی آمریکا در افغانستان دائما در حال بررسی سرعت خروج نیروها و توانایی‌های آمریکا در افغانستان و توانایی‌های مورد نیاز برای تکمیل روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند. همانطور که از ابتدا اعلام کردیم درحالی که یک برنامه و زمان‌بندی وجود دارد، این زمان‌بندی با توجه به شرایط می‌تواند نوسان داشته و تغییر کند.


کربی همچنین اعلام کرد که تنها دو جنبه از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان تغییر نخواهد کرد: اول اینکه ارتش آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد و دوم اینکه این روند طبق خواسته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تا پایان ماه سپتامبر انجام خواهد شد.


سخنگوی پنتاگون در خصوص حمایت‌های هوایی آمریکا از دولت و ارتش افغانستان گفت: فرماندهان ارتش در حال بررسی چگونگی حمایت‌های هوایی از دولت افغانستان هستند. این حمایت‌ها هم اکنون وجود دارند اما فرماندهان به دنبال روش‌های بهتری برای انجام آن‌ها هستند.


اظهارات سخنگوی پنتاگون درحالی منتشر می‌شود که قرار است اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان روز جمعه به آمریکا سفر کنند.


آمریکا در هفتم اکتبر 2001 برابر با 15 مهرماه 1380 به بهانه جنگ با تروریسم به افغانستان و در پی حملات تروریستی 11 سپتامبر به افغانستان حمله و گروه طالبان را سرنگون کرد اما به حضور نظامی خود در این کشور ادامه داد تا اینکه جو بایدن رئیس جمهوری جدید این کشور در آوریل گذشته گفت که تقریبا دو هزار و 500 نیروی آمریکایی تا 11 سپتامبر (20 شهریور) و 7 هزار نیروی ناتو از این کشور خارج می‌شوند.


دولت بایدن خطوط کلی طرح خروج نیروهای نظامی از افغانستان را ترسیم کرده اما موفق به حل برخی از جزییات آن هنوز نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها