کد خبر: 496633
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۰:۴۳
| |

ارتش رژیم صهیونیستی از تجاوز نظامی به جنوب سوریه خبر داد

یگان اطلاع‌رسانی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید یک پست دیدبانی متعلق به ارتش سوریه را در منطقه قنیطره با گلوله تانک هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از تجاوز نظامی به جنوب سوریه خبر داد
کد خبر: 496633
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۰:۴۳

اعتمادآنلاین| ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی امروز (جمعه) از حمله توپخانه‌ای به منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، در این تجاوز نظامی به سوریه که اولین حمله هوایی اسرائیل به این کشور با دستور کابینه جدید این رژیم است، یک پست دیدبانی ارتش سوریه هدف قرار گرفته شد.

بر اساس این گزارش، این پست دیدبانی 150 متر با مرز شمال فلسطین اشغالی فاصله داشت و متعلق به تیپ 90 ارتش سوریه بود که هدف شلیک گلوله تانک قرار گرفت.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود ادعا کرد: «یک پست دیدبانی ارتش سوریه را که در قلمرو اسرائیل واقع در غرب خط آلفا در بلندی‌های جولان (اشغالی) بود، نابود شد».

9 روز پیش نیز خبرگزاری سانا گزارش داد که پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متجاوز که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان شلیک شده مقابله کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

رژیم صهیونیستی در پی جنگ شش روزه سال 1967 بخش زیادی از ارتفاعات جولان سوریه را به اشغال خود درآورد.

سازمان ملل در سال 1974 نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش‌بس میان دو طرف اسرائیلی و سوری در ارتفاعات جولان ایجاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها