کد خبر: 489598
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۴:۱۸:۱۶
| |

رایزنی‌های فلسطین-اردن-مصر همزمان با سفر بلینکن به منطقه

واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) اظهار کرد: همزمان با سفر امروز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه، رایزنی‌های سیاسی میان فلسطین، اردن و مصر با هدف توقف حملات اسرائیلی به مردم ما در کرانه باختری از جمله شهر قدس و نوار غزه و همچنین ایجاد افقی سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری در حال انجام هستند.

رایزنی‌های فلسطین-اردن-مصر همزمان با سفر بلینکن به منطقه
کد خبر: 489598
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۴:۱۸:۱۶

اعتمادآنلاین| یک مسؤول فلسطینی امروز (سه‌شنبه) فاش کرد، همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه، رایزنی‌هایی میان فلسطین، اردن و مصر برای هماهنگ‌سازی موضعگیری‌ها و بررسی آنها با کاخ سفید در حال انجام هستند.

به گزارش ایسنا، واصل ابویوسف، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) امروز در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: همزمان با سفر امروز آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه، رایزنی‌های سیاسی میان فلسطین، اردن و مصر با هدف توقف حملات اسرائیلی به مردم ما در کرانه باختری از جمله شهر قدس و نوار غزه و همچنین ایجاد افقی سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری در حال انجام هستند.

ابویوسف در ادامه گفت: موضعگیری‌های دو کشور مصرو اردن با موضعگیری فلسطین هماهنگ هستند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر امروز خود به منطقه شامل اراضی اشغالی، فلسطین، مصر و اردن، صبح امروز وارد اراضی اشغالی شد.

قرار است محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در رام‌الله با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و چند ساعت بعد با بلینکن دیدار کند.

عباس عصر دوشنبه نیز پس از دیدار سامح شکری، وزیر خارجه مصر با همتای اردنی‌اش در امان، با شکری دیدار کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بلینکن در رام‌الله علاوه بر محمود عباس، با محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مسؤولان عالی رتبه این تشکیلات دیدار خواهد کرد.

طبق بیانیه پرایس، وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به منطقه، به قاهره سفر کرده و در آنجا با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و سامح شکری، وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: بلینکن در پایان نیز به امان می‌رود تا در آنجا با عبدالله دوم، پادشاه اردن و ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار کند.

او در ادامه گفت: بلینکن برای بررسی اقدامات اساسی و مناسب جهت تقویت آتش‌بس (در نوار غزه) و کاهش خطرات آغاز درگیری‌های بیشتر در ماه‌های آتی، به منطقه سفر می‌کند.

آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی بامداد جمعه پس از 11 روز حملات هوایی این رژیم به نوار غزه، با میانجیگری‌های مصر برقرار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها