کد خبر: 487176
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۳:۰۲:۰۵
| |

ارسال 65 تن دارو و تجهیزات پزشکی از مصر به غزه

هاله زاید، وزیر بهداشت مصر گفت: 65 تن دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش 14 میلیون پوند مصری به فلسطین اشغالی بنا به دستور رئیس جمهوری این کشور ارسال شده و این کمک‌ها شامل تجهیزات جراحی، سوختگی، وسایل جراحی پلاستیک و مقابله با عفونت است. 

ارسال 65 تن دارو و تجهیزات پزشکی از مصر به غزه
کد خبر: 487176
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۳:۰۲:۰۵

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت مصر از ارسال 65 تن دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش 14 میلیون پوند مصری به فلسطین اشغالی با هدف حمایت از زخمی شدگان در نوار غزه بنا به دستور رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، هاله زاید، وزیر بهداشت مصر خاطرنشان کرد، این کمک‌های پزشکی شامل تجهیزات جراحی، سوختگی، وسایل جراحی پلاستیک و مقابله با عفونت است.

وی در ادامه افزود، این کمک‌های پزشکی همچنین شامل تجهیزات لازم برای بخش‌های داخلی و اورژانس، رادیولوژی و شکستگی، تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های جراحی بزرگ و کوچک و همچنین دستگاه اکسیژن، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، دستگاه‌های بیهوشی و استوانه‌های اکسیژن، سرنگ است.

وزیر بهداشت مصر همچنین تصریح کرد، این کمک‌ها همچنین دربردارنده تمامی انواع داروها از جمله داروهای بیهوشی، آنتی بیوتیک، مسکن، داروها و پمادهای سوختگی، داروهای فشار، قند، کلیه و سایر داروهای بیماری‌های مزمن و قفسه سینه، آلبومین و انواع محلول‌ها است.

از سوی دیگر، کمیته فلسطینی برای مدیریت گذرگاه‌ها و مرزها اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند گذرگاه «کرم ابو سالم» را امروز (سه‌شنبه) برای ساعاتی محدود و مشخص باز کنند.

این کمیته همچنین اعلام کرد، هدف از گشایش این گذرگاه واقع در جنوب غزه اجازه ورود سوخت‌های ویژه تولید برق، داروها و مواد غذایی است.

کمیته مذکور اعلام کرد، گذرگاه «کرم ابو سالم»، تنها گذرگاه تجاری در نوار غزه است که کالاها، مواد غذایی، مصالح ساخت و ساز، سوخت‌ها، تجهیزات پزشکی و دارویی از طریق آن به اهالی غزه می‌رسد.

از سوی دیگر، رائد فتوح، رئیس کمیته هماهنگی برای ورود کالا به نوار غزه اظهار داشت، مقامات رژیم صهیونیستی اجازه ورود سوخت به تنها نیروگاه تولید برق در نوار غزه را نمی‌دهند.

وی همچنین گفت، مقامات رژیم صهیونیستی از ورود سوخت قطر به نیروگاه تولید برق غزه مخالفت می‌کنند و آنچه رسانه‌ها در خصوص مجوز ورود این سوخت‌ها منتشر کرده‌اند، تنها تبلیغ و گزارشی اشتباه توسط طرف اسرائیلی بوده است.

فتوح ادامه داد، آنچه مقامات رژیم صهیونیستی اجازه ورود آنها را داده، مقادیری سوخت برای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و همچنین داروها و مواد غذایی برای موسسات بین‌المللی است.

پیشتر شرکت توزیع برق غزه اعلام کرده بود، فعالیت نیروگاه تولید برق به دلیل کمبود سوخت لازم برای راه‌اندازی و فعالیت این نیروگاه متوقف خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها