کد خبر: 485136
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۴:۰۶:۰۰
| |

به منظور مقابله با نفوذ چین:

رزمایش مشترک نظامی آمریکا، ژاپن و فرانسه آغاز شد

نخستین رزمایش آمریکا، ژاپن و فرانسه که که شامل تمرینات جنگنده های نظامی و عملیات آبی خاکی است با در نظر گرفتن اقدامات مقابله با ویروس کرونا به مدت یک هفته و با هدف آنچه مقابله با نفوذ روز افزون چین در منطقه خوانده می شود در منطقه کیوشو برگزار می شود.

رزمایش مشترک نظامی آمریکا، ژاپن و فرانسه آغاز شد
کد خبر: 485136
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۴:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نخستین رزمایش آمریکا، ژاپن و فرانسه با هدف آنچه مقابله با نفوذ روز افزون چین در منطقه خوانده می شود امروز سه شنبه در جنوب توکیو آغاز شد.

به گزارش ایرنا از رسانه های ژاپنی، این رزمایش که شامل تمرینات جنگنده های نظامی و عملیات آبی خاکی است با در نظر گرفتن اقدامات مقابله با ویروس کرونا به مدت یک هفته در منطقه کیوشو برگزار می شود.

یک ناو نیروی دریایی استرالیا نیز در یک هفته تمرینات هوایی، زمینی و دریایی با حضور 300 نیروی زمینی از سه کشور مذکور شرکت می کند.

یک مقام دریایی فرانسه به خبرگزاری این کشور گفت: در این رزمایش از یک زیردریایی ژاپنی و 10 کشتی شامل شش کشتی از ژاپن، دو کشتی از فرانسه، یک کشتی از آمریکا و یک کشتی از استرالیایی استفاده خواهد شد.

ژاپن به ندرت تمرینات نظامی مشترک با کشورهای اروپایی برگزار کرده است با این حال انتظار می رود هم ناو هواپیمابر انگلیس و هم ناوچه آلمانی در اواخر سال جاری میلادی به منطقه هند و اقیانوس آرام اعزام شوند.

آمریکا بعد از حضور جو بایدن در کاخ سفید، علیرغم تصور عمومی، حضور نظام خود در اطراف چین به ویژه دریای جنوبی را افزایش داده است.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود 3.5 میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می‌گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس جهان بزرگترین ناحیه دریایی جهان است.

جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف هستند به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شده بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید دارد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آب راهه است موضوعی که همواره با واکنش منفی چین مواجه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تازه ترین واکنش به دخالت آمریکا در دریای جنوبی چین گفته بود که این دریا ایالت هاوایی آمریکا نیست که در آن دخالت می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها