کد خبر: 479114
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۳:۰۲:۵۹
| |

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:

پیشنهاد مسکو به واشنگتن برای احیای گفتگوها پیرامون تهدیدات سایبری

وزارت خارجه روسیه از پیشنهاد مسکو به واشنگتن برای احیای گفتگوها در حوزه مقابله با تهدیدهای سایبری خبر داد.

پیشنهاد مسکو به واشنگتن برای احیای گفتگوها پیرامون تهدیدات سایبری
کد خبر: 479114
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۳ ۱۳:۰۲:۵۹

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات کرملین به ایالات متحده فرصتی برای احیای گفتگوهای تخصصی- از جمله در بالاترین سطوح- برای مقابله با تهدیدهای سایبری پیشنهاد داده است.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک،یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از دیدگاه مسکو «یکی از نخستین گام‌ها در مسیر درست، واکنش واشنگتن به پیشنهاد ما برای احیای گفتگوهای روسیه- ایالات متحده در حوزه امنیت اطلاعات بین‌المللی است که در بیانیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 25 سپتامبر 2020 مطرح شد».

به گفته این مقام وزارت خارجه روسیه، «طرح ابتکاری مسکو اتخاذ مجموعه‌ای از تدابیر عملی را برای برقراری مجدد روابط دوجانبه در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعاتی و ارتباطی مطرح می‌کند، از جمله احیای چارچوبهای گفتگوی تخصصی و مجاری ارتباطی در سطوح بالا».

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که طرح ابتکاری پیشنهاد شده از سوی روسیه همچنین شامل «دستیابی به یک توافق برای جلوگیری از بروز حوادث در فضای اطلاعاتی، ارائه تضمین‌های متقابل برای عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و همچنین دستیابی به یک توافق جهانی برای تعهدسپاری سیاسی کشورها به خودداری از حمله به یکدیگر با بکارگیری فناوری اطلاعاتی می‌شود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها