کد خبر: 478625
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۱:۲۹:۰۰
| |

بر اساس یک نظرسنجی:

ایرلند شمالی‌ها چندان متمایل به جدایی از بریتانیا نیستند

بر اساس یک نظرسنجی، مشخص شد 48 درصد افراد گفتند که پروتکل بریگزیت درباره ایرلند شمالی باید ساقط شود در حالیکه 46 درصد نیز گفتند که باید این پروتکل حفظ شود.

ایرلند شمالی‌ها چندان متمایل به جدایی از بریتانیا نیستند
کد خبر: 478625
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس یک نظرسنجی، مشخص شد اگر همین امروز رفراندوم جدایی ایرلند شمالی از بریتانیا برگزار شود، شکست می‌خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این نظرسنجی همچنین بسیاری از آنهایی که به این پرسش درباره جدایی ایرلند شمالی از انگلیس پاسخ دادند اعلام کردند که بر این باورند منطقه مذکور ظرف 25 سال آتی از انگلیس جدا می‌شود.

توافق صلح 1998 به صورت گسترده به سه دهه خشونت بین ملی گرایان کاتولیک ایرلند که به دنبال ملحق شدن به جمهوری ایرلند و یونیونیست‌های پروتستان که به دنبال ماندن در انگلیس هستند،‌ پایان داد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه به یک برنامه مستند در بی.بی.سی گفت که انتظار ندارد در زمانی خیلی طولانی چنین رفراندومی برگزار شود.

این نظرسنجی که از سوی موسسه "لوسید تاک" ایرلند شمالی و از جانب شبکه خبری بی.بی.سی انجام شد مشخص کرده که اگر یک رای گیری همین امروز برگزار شود،‌ حدود 43 درصد از مردم در ایرلند شمالی به جدایی آن از انگلستان رای می دهند، 49 درصد می‌گویند که در این منطقه باقی بمانند و هشت درصد تصمیمی در این باره نگرفتند.

همچنین 51 درصد بر این باورند که ایرلند شمالی در 25 سال آتی دیگر جزئی از انگلیس نیست و 37 درصد هم می‌گویند که هنوز بخشی از انگلیس است.

برخی در منطقه انتظار دارند که نرخ بالای زاد و ولد در میان کاتولیک‌های ایرلندی به تغییر در توازن قدرت ظرف یک نسل منجر شود. دیگران باور دارند که بسیاری از کاتولیک‌ها در نهایت از این تحول که خروج آن را تضمین می‌کند، رویگردان خواهند شد.

از بین کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 48 درصد گفتند که پروتکل بریگزیت درباره ایرلند شمالی باید ساقط شود در حالیکه 46 درصد نیز گفتند که باید این پروتکل حفظ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها