کد خبر: 476818
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پوتین چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت می‌‌کند؟

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، دولت روسیه تدابیر و اقدامات بی‌سابقه‌ای برای محافظت از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در برابر این ویروس کشنده اتخاذ کرده است.

پوتین چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت می‌‌کند؟
کد خبر: 476818
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، دولت روسیه تدابیر و اقدامات بی‌سابقه‌ای برای محافظت از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در برابر این ویروس کشنده اتخاذ کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از بخش روسی بی‌بی‌سی، طی یک سال و اندی گذشته صدها نفر از مسئولان و شخصیت‌ها پیش از ملاقات با ولادیمیر پوتین مجبور شدند مدتی در قرنطینه بمانند.

حتی افرادی که در تماس با حلقه کارمندان مرتبط با ولادمیر پوتین هستند نیز مجبور به قرنطینه کردن خود شده‌اند تا این ویروس از طریق حلقه‌های بعدی به پوتین منتقل نشود.

بیست و پنجم مارس 2020 بود که پوتین طی سخنانی هفته اول ماه آوریل را تعطیل اعلام کرد تا از سرعت شیوع ویروس کرونا در روسیه جلوگیری کند.

بعد از آن بود که اکثر مراکز تجاری غیرضرور تعطیل، تجمع مردم ممنوع و تعداد زیادی از مردم دورکار شدند.

در همین حال از 26 مارس 2020 دستورِ به قرنطینه رفتن 60 نفر از خدمه هواپیمایی شرکت هوایی روسیه که مستقیماً به پوتین و شخصیت‌های عالیرتبه دولت روسیه سرویس می‌‌دهند هم صادر شد و تمامی آنها در یک هتل در حومه مسکو اسکان داده شدند.

از آن زمان به بعد صدها نفر از خلبانان، بهیاران، رانندگان و کارمندان پشتیبانی و لجستیک و همچنین ملاقات‌کنندگان رئیس‌جمهور به مدت مشخصی در ده‌ها هتلی که در نقاط مختلف روسیه به همین منظور تدارک دیده شده است قرنطینه شدند تا پوتین از گزند کووید-19 در امان بماند.

اخیراً نیز گفته شده که رئیس‌جمهور روسیه واکسن ویژه‌ای دریافت کرده است.

منابع رسمی حاضر نشده‌اند در مورد ویژگی‌های واکسن مزبور توضیحات بیشتری بدهند، اما قراردادهای امضاشده با هتل‌های گوناگون برای اسکان افراد در دوره قرنطینه همچنان تا سال آینده به قوت خود باقی است.

اطلاعات رسیده حاکی از آن است که دفتر ریاست‌جمهوری روسیه تا‌کنون حدود 84 میلیون دلار برای تدابیر مبارزه با ویروس کرونا در این دفتر دریافت کرده است.

در این میان دست‌کم 12 هتل به طور کامل برای قرنطینه شدن کارمندان کرملین اختصاص داده شده است.

این هتل‌ها در مسکو و مناطق حومه آن و نیز در جزیره کریمه و منطقه‌ای نزدیک به شهر سوچی محل برگزاری المپیک زمستانی سال 2014 که به شدت مورد علاقه پوتین است واقع‌اند.

این هتل‌ها که اکثراً دولتی هستند تا مارس 2022 (فروردین 1401) رزرو هستند، این در حالی است که کارمندان شرکت هوایی روسیه که به پوتین، نخست‌وزیر و هشت وزیر مهم خدمت‌رسانی می‌‌کنند اکنون ساکنان دائمی این اماکن به شمار می‌روند.

همچنین طبق شنیده‌ها، پوتین اکثر روزهای سال گذشته را در مقر اقامت خود در سوچی سپری کرده است، بنابراین به تعبیری، خلبانان هواپیما و بالگرد ویژه او، نخست‌وزیر و وزیر خارجه بیشترین دوره حضور در قرنطینه را به ثبت رسانده‌اند.

بلومبرگ هم پیش از این اعلام کرده بود جشن پیروزی در جنگ جهانی دوم سال گذشته برای انجام تدابیر قرنطینه به 24 ژوئن موکول شد تا 200 نفر از کسانی که قرار بود رودررو با پوتین ملاقات کنند و بسیاری از آنها در دهه‌های هشتم و نهم عمر خود بودند بعد از گذراندن 2 هفته قرنطینه در این مراسم حضور یابند.

دیمیتری بیسکوف سخنگوی کرملین با تایید این مساله گفته: «این گروه از کهنه‌سربازان در شرایطی بسیار عالی در قرنطینه بودند، این یک اقدام پیشگیرانه برای حفظ سلامت آنها بود.»

از سویی خبرگزاری‌های رسمی تاس و ریا نووستی نیز داستان نحوه ملاقات 20 روزنامه‌نگار با رئیس‌جمهور روسیه را روایت کردند.

بنا بر روایت‌های این 2 خبرگزاری که تقریباً یکسان‌اند، این 20 روزنامه‌نگار در اتاق‌های تک‌نفره اسکان داده شده و فقط در زمان نظافت اتاق حق خروج از آنجا را داشتند.

آنها حق هیچ نوع ارتباط فیزیکی‌ای با همکاران خود نداشتند و تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی و تلفن با جهان خارج در ارتباط بودند.

اجازه کشیدن سیگار یا مصرف مشروبات الکلی به آنها داده نمی‌شد و حق دریافت بسته را هم به شکل معمول نداشتند.

نامه‌های رسیده به هتل محل قرنطینه آنها نیز بعد از بررسی و ضدعفونی کامل تحویل آنها می‌شد.

سه وعده غذای روزنامه‌نگاران قرنطینه‌شده در مقابل درِ اتاق‌های آنها گذاشته می‌شد و قاشق و بشقاب‌های آنها یکبارمصرف بود.

افرادی که غذا را به پشت در اتاق می‌‌رساندند نیز گان به تن داشتند و سایر اقدامات محافظتی را انجام می‌دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها