کد خبر: 474035
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۳ ۰۸:۲۶:۲۷
| |

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق:

ایران و عربستان گفتگوی برادرانه را آغاز کنند

رهبر جریان حکمت ملی عراق نوشت: بار دیگر می‌خواهیم گفت‌وگویی برادرانه اسلامی، جدی و صریح بین جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهای عربی برادر و در صدر آنها عربستان سعودی در راستای امنیت منطقه و منافع آن آغاز شود.

ایران و عربستان گفتگوی برادرانه را آغاز کنند
کد خبر: 474035
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۳ ۰۸:۲۶:۲۷

اعتمادآنلاین| سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق پنجشنبه در صفحه توییتر و کانال تلگرامی خود از ایران و عربستان برای گفت‌وگو درخواست کرد.

به گزارش ایرنا رهبر جریان حکمت ملی عراق در اینباره نوشت: بار دیگر می‌خواهیم گفت‌وگویی برادرانه اسلامی، جدی و صریح بین جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهای عربی برادر و در صدر آنها عربستان سعودی در راستای امنیت منطقه و منافع آن آغاز شود.

حکیم پیش از این نیز در جریان مراسم رسمی روز شهید در عراق خواستار آغاز گفت‌وگو میان ایران و عربستان سعودی شده بود.

درخواست دوباره حکیم همزمان با سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان مطرح می شود و برخی رسانه های نه چندان مطرح عراقی نیز در این باره نوشتند؛ نزدیکی بیشتر عراق به عربستان می تواند باعث بهبود ارتباط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس و بطور مشخص سعودی شود.

این اظهار نظرها در حالی مطرح می شود که قبلا جواد ظریف وزیر خارجه و سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران از آمادگی تهران برای گفت‌وگو با ریاض سخن گفته بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها