کد خبر: 472697
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دادگاه قانون اساسی اتریش: پوشاندن چهره با ماسک گاو آزاد است

یک مرد اتریشی که به دلیل پوشیدن لباس گاو به دست پلیس دستگیر و در دادگاه بدوی محکوم شده بود از دادگاه عالی این کشور حکم تبرئه خود را دریافت کرد.

دادگاه قانون اساسی اتریش: پوشاندن چهره با ماسک گاو آزاد است
کد خبر: 472697
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مرد اتریشی که به دلیل پوشیدن لباس گاو به دست پلیس دستگیر و در دادگاه بدوی محکوم شده بود از دادگاه عالی این کشور حکم تبرئه خود را دریافت کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، این مرد که از فعالان حمایت از گاوهاست سال 2018 به دلیل پوشیدن لباس و ماسک گاو که موجب پوشانده شدن کامل چهره‌اش شده بود به اتهام نقض قوانین مربوط به نقاب دستگیر، محاکمه و محکوم شده بود.

اما این فرد در مهلت فرجام‌خواهی که تقدیم دادگاه قانون اساسی این کشور کرد تبرئه شد و این دادگاه حکم دادگاه بدوی را باطل دانست.

دادگاه قانون اساسی اتریش با ابطال رأی دادگاه بدوی تاکید کرد، پوشاندن چهره در چنین اقداماتی مجاز است و این کار فرد مزبور نیز هم‌طراز با پوشیدن نقاب‌ در مراسم هالووین، بالماسکه و سایر کارناوال‌ها محسوب می͏‌شود.

از سویی در قانون ممنوعیت پوشیدن نقاب بعد از شیوع ویروس کرونا نیز تبصره جدیدی به تصویب رسید که طی آن استفاده از ماسک‌های جراحی نیز از این قاعده مستثنی شد.

این استثناها در حالی اعمال می‌شوند که بر اساس مصوبه سال 2017، هر نوع رفتاری که منجر به پوشاندن صورت شود جرم اعلام شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها