کد خبر: 456641
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۰۸:۵۸:۳۲
| |

سفر زلمای خلیل‌زاد به پاکستان، ترکمنستان و قطر

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان برای دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان با طالبان به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر سفر می‌کند.

سفر زلمای خلیل‌زاد به پاکستان، ترکمنستان و قطر
کد خبر: 456641
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۰۸:۵۸:۳۲

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان برای دور دوم مذاکرات صلح میان دولت افغانستان با طالبان به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و قطر سفر خواهد کرد.

براساس این گزارش، خلیل‌زاد در دوحه با دو طرف افغان دیدار خواهد کرد و توافق بر سر کاهش فوری خشونت و طراحی نقشه راه برای آتش‌بس و تقسیم قدرت و تسریع روند صلح را تشویق خواهد کرد.

خلیل‌زاد همچنین از دولت‌های دو کشور در پاکستان و ترکمنستان به عنوان همسایگان افغانستان درخواست خواهد کرد تا از پایان درگیری‌ها و یافتن راه حل سیاسی در این کشور حمایت به عمل آورند.

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در کابل نیز با مقامات دولت این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان که در 12 سپتامبر سال گذشته در دوحه٬ پایتخت قطر آغاز شد٬ به‌دلیل اختلاف نظرها در دستور کار به تعلیق درآمد و هیئت‌های دو طرف دوباره با توافق بر سر دستور کار، گفت‌وگوها را از سر گرفتند. همچنین در پی نهایی شدن دستور کار گفت‌وگوهای صلح در دوحه٬ طرف‌ها در 14 دسامبر سال گذشته برای آغاز دور بعدی مذاکرات پس از 23 روز توافق کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها