کد خبر: 456500
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۱:۵۸:۱۱
| |

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه:

انعقاد توافق اوپک پلاس صنعت انرژی جهانی را از بحران نجات داد

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: انعقاد توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در سال 2020 صنعت انرژی جهانی را از بحران نجات داد و منجر به افت قیمت نفت به مقادیر منفی نشد.

انعقاد توافق اوپک پلاس صنعت انرژی جهانی را از بحران نجات داد
کد خبر: 456500
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۱:۵۸:۱۱

اعتمادآنلاین| «الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: انعقاد توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در سال 2020 صنعت انرژی جهانی را از بحران نجات داد و منجر به افت قیمت نفت به مقادیر منفی نشد.

روز دوشنبه نواک در گفت‌وگو با رسانه‌های روسی افزود: سال 2020 این خطر وجود داشت که اگر اقدامات مشترک برای کاهش تولید انجام نشود، قیمت نفت به منطقه منفی سقوط می کرد و تولید با آشفتگی مواجه و در همه جا کاهش می یافت.

معاون نخست‌وزیر روسیه که مدیریت بخش انرژی روسیه را هم به عهده دارد خاطرنشان کرد که صنعت انرژی با توافق اوپک پلاس از سقوط حتمی نجات پیدا کرد.

نواک گفت: «جلوگیری از این امر ضروری بود، مهم این بود که توافق کنیم همه کسانی که صادرکننده‌های اصلی و کشورهای تولیدکننده هستند، سیاست هماهنگ خاصی را برای کاهش استفاده کنند.»

در آن توافق کشورهای اوپک پلاس تصمیم گرفتند تولید را تقریباً 10 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. فدراسیون روسیه و عربستان سعودی بیشترین سهمیه محدودیت را داشتند.

در نتیجه، تولید نفت در روسیه تقریباً به سطح سال 2010 کاهش یافت و سطح به 512.3 میلیون تن رسید.

وزرای اوپک پلاس قرار است برای تعیین سهمیه تولید فوریه 2021 امروز دوشنبه دیدار کنند. در این نشست کشورهای عضو اوپک پلاس همچنین به بررسی وضعیت بازار پس از تصمیم برای افزایش تدریجی تولید به میزان 500 هزار بشکه می پردازند.

براساس توافق وزیران اوپک پلاس در نشست دسامبر (آذر) این گروه تولید نفت در ژانویه (دی) را 500 هزار بشکه در روز افزایش می‌دهند و پس از آن وزیران هر ماه برای بررسی شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه دیدار خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود اوپک پلاس هر ماه 500 هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا مجموع این افزایش در آوریل سال 2021 (فروردین 1400) به دو میلیون بشکه در روز برسد. با این حال طرح مذکور باید مورد تایید کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس قرار گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها