کد خبر: 450646
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۱:۲۹
| |

سازمان ملل از روسیه خواست نیروهای نظامی خود را فورا از کریمه خارج کند

سازمان ملل ‌قطعنامه‌ای را مبنی بر تشویق روسیه برای پایان دادن به اشغال موقت شبه‌جزیره کریمه صادر کرد.

سازمان ملل از روسیه خواست نیروهای نظامی خود را فورا از کریمه خارج کند
کد خبر: 450646
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۱:۲۹

اعتمادآنلاین| سازمان ملل روز گذشته -دوشنبه- قطعنامه‌ای را درباره تشویق روسیه برای پایان دادن به اشغال موقت شبه جزیره کریمه که از سال 2014 آغاز شده صادر کرد.

63 کشور به قطعنامه نظامی شدن شبه جزیره کریمه ، بندر سواستوپل، مناطقی از دریای سیاه و دریای آزوف رای مثبت دادند، 17 کشور نیز با آن مخالفت کرده و 62 کشور نیز رای ممتنع دادند.

اگرچه این تصمیم لازم الاجرا نیست‌، اما دارای اهمیت سیاسی است و پیش‌نویس آن توسط 40 کشور از جمله بریتانیا‌، فرانسه‌، آلمان، کشورهای حوزه دریای بالتیک ، آمریکا، استرالیا ، کانادا و ترکیه ارائه شده است.

در این قطعنامه از فدراسیون روسیه با تعبیر قدرت اشغالگر خواسته شده، نیروهای نظامی خود را فورا و به طور کامل و بدون قید و شرط از کریمه خارج کرده و بدون تاخیر به اشغال موقت خود در منطقه اوکراین پایان دهد.

این قطعنامه روسیه را بتوقف بی‌ثبات کردن منطقه از طریق انتقال سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی ، از جمله هواپیما، موشک با قابلیت هسته‌ای ، سلاح‌، مهمات و توقف اعزام سرباز به منطقه اوکراین تشویق می‌کند.

از سال 2014 ‌هنگامی که مسکو شبه‌جزیره کریمه را ضمیمه روسیه کرد و نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین قیام علیه کی‌یف را آغاز کردند‌، درگیری بین نیروهای مورد حمایت اوکراین و روسیه بیش از 13 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها