کد خبر: 447508
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۹:۳۶:۱۱
| |

دور دوم نشست گفتگوی سیاسی لیبی

بعد از آغاز دور دوم کنفرانس گفتگوی سیاسی لیبی، یکی از مسئولان نیروهای خلیفه حفتر اعلام کرد که کمیته 5+5 در مورد تبادل اسیران گفتگو کرده و درمورد تمهیدات لازم برای تبادل اسیران در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کند.

دور دوم نشست گفتگوی سیاسی لیبی
کد خبر: 447508
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۹:۳۶:۱۱

اعتمادآنلاین| به نقل از المیادین، خالد المحجوب، یکی از مسئولان نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی گفت که کمیته 5+5 پیشنهادات خود را برای صدور مصوبه‌ای درخصوص آن به شورای امنیت ارائه داد.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: این کمیته تبادل اسیران را مورد بررسی قرار داده و در راستای تمهیدات ویژه جهت تبادل اسیران در سریع‌ترین زمان ممکن بعد از پایان تمهیدات مورد توافق، تلاش می‌کند.

المحجوب گفت که این کمیته درمورد روند تبادل به صورت قطعی توافق کرد و فقط تمهیدات باقی مانده است.

آنچه که از نشست‌های این کمیته صادر شده، به شورای امنیت ارجاع داده می‌شود و دولت وفاق به اجرای این توافق با وجود اعتراض برخی از شبه نظامیان پایبند است.

روز دوشنبه دومین دور از نشست گفتگوی سیاسی لیبی از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

در همین راستا، استفانی ویلیماز، نماینده موقت سازمان ملل در لیبی پیامی را به رهبران و مردم لیبی فرستاد و گفت که آنچه در مذاکرات سازش سیاسی حاصل شده، میزان زیادی از شجاعت را می‌طلبد تا گام‌های ملموسی برای پایان دادن به بحران در کشور آنها برداشته شود.

وی از مسئولان و مردم لیبی خواست تا به کسانی که از طریق هر ابزاری تلاش می‌کنند تا اوضاع به همین منوال باقی بماند، اجازه ندهند تا اقدام به کمپین‌های ساختگی و اخبار دروغین کنند و این فرصت را از مردم لیبی بربایند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها