کد خبر: 445185
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین»‌ گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا| رکوردشکنی زنان در کنگره آمریکا

با وجود ادامه کشمکش در انتخابات آمریکا و تعلل دونالد ترامپ در پذیرش شکست، نتیجه انتخابات 2020 یک چیز را کاملاً واضح و روشن کرده است: زنان در هر 2 حزب پیروزی‌های بزرگی به دست آورده‌اند.

انتخابات آمریکا| رکوردشکنی زنان در کنگره آمریکا
کد خبر: 445185
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - با وجود ادامه کشمکش در انتخابات آمریکا و تعلل دونالد ترامپ در پذیرش شکست، نتیجه انتخابات 2020 یک چیز را کاملاً واضح و روشن کرده است: زنان در هر 2 حزب پیروزی‌های بزرگی به دست آورده‌اند.

رکورد تاریخی تعداد نمایندگان زن

تاکنون کاندیداهای زن توانسته‌اند 134 کرسی کنگره را از آن خود کنند. از این تعداد 120 زن دموکرات و 32 زن جمهوری‌خواه هستند. نتیجه‌ای که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

زنان کنگره

تعداد زنان در کنگره از سال 1981، زمانی که فقط 17 زن در مجلس و سنا خدمت می‌کردند، به طور پیوسته افزایش یافته است.

زمانی که در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018، 127 زن به کنگره راه یافتند کارشناسان تصور می‌کردند این اتفاقی مقطعی است، اما نتایج انتخابات 2020 گواه خلاف این مدعاست.

کنگره در مسیر برابری جنسیتی

کلی دیتمار مدیر مرکز مرکز «زنان آمریکا و سیاست» از دانشگاه راتگرز در این باره به NBCNews می‌گوید: «با اینکه دستاوردهای 2018 بزرگ‌تر بود اما ما شاهد عقب‌گرد نیستیم. برای رسیدن به برابری جنسیتی در کنگره ما به زنانی از هر 2 حزب احتیاج داریم که در انتخابات شرکت کنند و پیروز شوند.»

علاوه بر اینکه زنان تعداد تاریخی کرسی‌ها را به دست می‌آورند برای بسیاری از آنها این اولین تجربه است.

اولین‌های کنگره

کوری بوش اولین نماینده زن سیاهپوست در میزوری است. او با کسب کرسی کنگره اولین زن سیاهپوستی لقب گرفته که از این ایالت به کنگره راه پیدا می‌کند. جزئیات مبارزه او برای به دست آوردن این کرسی در مستند «Knock Down the House» محصول نت‌فلیکس به تصویر کشیده شده است.

Cori Bush

نیومکزیکو نخستین ایالتی است که سه زن رنگین‌پوست به کنگره فرستاده است؛ سه زن رنگین‌پوست به نام‌های دب هالند، ایوت هرل و تریسا لگر فرناندز از این ایالت به مجلس نمایندگان راه یافتند. ایوت هرل اولین زن بومی آمریکایی جمهوری‌خواه است که به کنگره راه یافته است. او موفق شد کرسی منطقه 2 ایالت نیومکزیکو را به دست آورد.

نمایندگان نیومکزیکو

همچنین کیشا رام از حزب دموکرات به عنوان اولین زن رنگین‌پوست به سنای ایالت ورمونت که به صورت تاریخی همیشه در دست سفیدپوستان بوده است راه یافت. رام که هندی و یهودی است از 22سالگی در مجلس نمایندگان این ایالت حضور داشت.

از سوی دیگر سارا مک براید از حزب دموکرات اولین سناتور ترنسجندر تاریخ ایالات متحده است. او در حال حاضر دبیر مطبوعاتی گروه حمایت از LGBTQ کمپین حقوق بشر است.

سارا مک براید

بیشترین تعداد زنان جمهوری‌خواه

این انتخابات همچنین برای زنان حزب جمهوری‌خواه نیز انتخاباتی تاریخی بود. 32 زن از حزب جمهوری‌خواه به عنوان نمایندگان کنگره انتخاب شده‌اند که 13 نفر آنان نمایندگان جدید هستند.

این تعداد از زمان انتخابات سال 2018 که 22 زن جمهوری‌خواه در کنگره حضور داشتند نشان‌دهنده افزایش تعداد زنان نماینده این حزب است.

به گزارش دیتمار، این انتخابات یک دستاورد تاریخی برای حزبی است که زنان آن به صورت سنتی همیشه در حاشیه بوده‌اند.

4 عضو محبوب گروه دموکرات‌های مترقی

علاوه بر اینها هر چهار عضو گروه مترقی، دموکرات‌ها، در انتخابات مجدد کنگره پیروز شده‌اند. الکساندرا اوکاسیو-کورتز از نیویورک، ایلهان عمر از مینه‌سوتا، آیانا پرسلی از ماساچوست و راشیدا طلایب از میشیگان، همه برای دومین دور به مجلس نمایندگان راه یافتند. این گروه که در میان دموکرات‌های مترقی بسیار محبوبیت دارد در پیگیری قوانین مربوط به بیمه خدمات درمانی، معاهده تغییرات اقلیمی و برابری نژادی بسیار فعال است.

squad

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها