کد خبر: 443992
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۹:۴۵:۵۵
| |

پیام دبیرکل سازمان ملل به محمود عباس

دبیرکل سازمان ملل پیامی را به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص دعوت اخیر او برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح ارسال کرد.

پیام دبیرکل سازمان ملل به محمود عباس
کد خبر: 443992
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۹ ۰۹:۴۵:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیامی را از سوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در رابطه با دعوت اخیر فلسطین برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خاورمیانه دریافت کرد.

گوترش در پیام خود به محمود عباس، بر درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خاورمیانه بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

گوترش تاکید کرد: ما از حمایت برخی کشورهای عضو شورای امنیت از پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در جریان نشست این شورا در تاریخ 26 اکتبر 2020 مطلع شدیم.

دبیرکل سازمان ملل همچنین اظهار داشت، این سازمان از تمامی طرح‌ها و ابتکارعمل‌ها برای همکاری بین‌المللی در زمینه صلح در خاورمیانه و ترسیم راهی سیاسی به منظور تحقق صلح عادلانه و فراگیر بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها استقبال می‌کند.

وی تاکید کرد، به رایزنی با اعضای شورای امنیت و تمامی طرف‌های فعال منطقه‌ای و بین‌المللی ذی ربط به منظور قدم برداشتن در مسیری بهتر برای پیشبرد عملیات صلح در منطقه ادامه خواهد داد.

آنتونیو گوترش بر پایبندی سازمان ملل به حمایت از فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با هدف حل درگیری‌ها بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و توافق‌های متعدد طرف‌ها و قوانین بین‌المللی برای تحقق راه حل تشکیل دو کشوری که دو طرف با امنیت و صلح کنار یکدیگر در مرزهای 1967 زندگی کنند، تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها