کد خبر: 440575
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

برای اولین بار در تاریخ بشریت، جمعیت جهان رو به کاهش می‌رود + عکس

بر اساس تحقیق جدیدی که در دانشگاه واشینگتن انجام گرفته است، جمعیت جهان تا چند سال دیگر به تدریج سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

برای اولین بار در تاریخ بشریت، جمعیت جهان رو به کاهش می‌رود + عکس
کد خبر: 440575
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس تحقیق جدیدی که در دانشگاه واشینگتن انجام گرفته است، جمعیت جهان تا چند سال دیگر به تدریج سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، مجله «The Lencet» با استناد به نتایج تحقیق پژوهشگران دانشگاه واشینگتن در ایالات متحده خبر داد جمعیت جهان در سال 2064 به 9.7 میلیارد نفر خواهد رسید اما بعد از آن سیر نزولی پیدا می‌کند و با فرا رسیدن سال 2100 جمعیت زمین با یک میلیارد نفر کاهش به حدود 8.8 میلیارد نفر خواهد رسید.

به گفته محققان، آنها در محاسبات خود تلفات انسانی ناشی از بلایای طبیعی را در نظر نگرفته‌اند بلکه پایه اصلی تحقیقات‌شان بر میانگین باروری، زاد و ولد، مرگ‌ومیر و طول عمر کشورهای مختلف بوده است.

یکی از محققان این پژوهش که استاد دانشگاه واشینگتن است پیش‌بینی کرد با فرا رسیدن سال 2100 حدود 23 کشور جهان بیش از 50 درصد از جمعیت خود را از دست بدهند؛ ژاپن، تایلند، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال در این لیست قرار دارند با این حال پیش‌بینی می‌شود که چین با از دست دادن 700 میلیون نفر از جمعیت خود شمار جمعیتش به کمتر از 732 میلیون نفر کاهش پیدا کند.

بر اساس این تحقیق، در مقابل کشورهایی در خاورمیانه و آفریقا و به ویژه جنوب صحرا شاهد افزایش قابل جمعیت خواهند بود و شمار جمعیت‌شان طی آن سال‌ها از 1.03 میلیارد نفر به 3.07 میلیارد نفر خواهد رسید.

جمعیت2

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها