سفیر جمهوری اسلامی در باکو:

سیاست خارجی ایران در واشنگتن، لندن، پکن، باکو، ایروان، مسکو یا آنکارا تعیین نمی‌شود

سفیر جمهوری اسلامی در باکو عنوان کرد: سیاست خارجی ایران در واشنگتن، لندن، پکن، باکو، ایروان، مسکو یا آنکارا تعیین نمی‌شود، با استقلال و اقتدار در تهران درباره منافع ملی و امنیت کشور تصمیم می‌گیریم.

سیاست خارجی ایران در واشنگتن، لندن، پکن، باکو، ایروان، مسکو یا آنکارا تعیین نمی‌شود
کد خبر: 439585
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۰:۱۲:۲۰

اعتمادآنلاین| سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: سیاست خارجی ایران در واشنگتن، لندن، پکن، باکو، ایروان، مسکو یا آنکارا تعیین نمی‌شود، با استقلال و اقتدار در تهران درباره منافع ملی و امنیت کشور تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: جنگ روانی و رسانه‌ای دولت‌ها، رژیم‌ها یا محافل خاص هیچ تاثیری در آنچه که باید انجام بشود یا نشود، ندارد.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران از آغاز درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی ضمن دعوت از دو طرف برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس، رایزنی‌هایی را با باکو و ایروان و برخی طرف‌های تاثیرگذار انجام داد.جمهوری اسلامی ایران همچنین در پی نقض آتش بس در منطقه مورد منافشه قره باغ، ضمن ابراز تاسف از نقض آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دعوت طرفین به خویشتنداری بیشتر، حملات موشکی به زیر ساخت‌های حیاتی و مناطق مسکونی شهرها و کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد.

در همین خصوص در تماس تلفنی بعد از ظهر پنجشنبه 24 مهر ماه جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات میدانی در مناقشه قره باغ از سوی طرف آذری تشریح شد. وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تشریح مجدد مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دستیابی به صلح و راه حل پایدار این مناقشه در چارچوب ابتکار منطقه ای ایران، ترکیه و روسیه - به عنوان مکمل ساز و کار گروه مینسک - را به اطلاع طرف مقابل رساند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همچنین بر اهمیت و نقش ابتکارات منطقه ای برای حل این بحران چند دهه‌ای تاکید کردند.

ظریف و همتای آذربایجانی در پی بروز دور جدید درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ تلفنی گفت‌و‌گو کرده بودند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها