وزیر خارجه اتریش به کرونا مبتلا شد

با تشدید شیوع کرونا در کشورهای اروپایی، منابع خبری از مثبت شدن تست کرونای وزیر خارجه اتریش خبر دادند.

وزیر خارجه اتریش به کرونا مبتلا شد
کد خبر: 439397
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۱:۴۵:۴۶

اعتمادآنلاین| منابع خبری امروز (شنبه) از مثبت شدن تست کرونای «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه اتریش امروز اعلام کرد علیرغم آنکه تست کرونای شالنبرگ مثبت اعلام شده است اما هنوز هیچ علائمی را در این خصوص بروز نداده است و در قرنطینه خانگی به سرمی‌برد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه اتریش روز چهارشنبه هفته جاری در نشست شورای وزرا و جلسه عمومی شورای ملی حضور یافته است که البته ظاهراً در این جلسات از ماسک استفاده کرده بود.

رسانه‌های محلی گزراش کرده‌اند که تمامی اعضای دولت به واسطه ارتباط با شالنبرگ امروز (شنبه) مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که احتمالاً شالنبرگ روز دوشنبه هفته جاری در شورای وزیران خارجه در لوکزامبورگ به ویروس «کووید-19» آلوده شده است.

ابتلای وزیر خارجه اتریش به کرونا در شرایطی صورت گرفته است که گزارش‌ها در هفته‌ها و روزهای اخیر حکایت از تسریع شیوع کرونا در کشورهای اروپایی دارد.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که کشورهای اروپایی طی هفته گذشته بیش از 700 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده‌اند که بالاترین آمار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا به شمار می‌آید.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم 61 هزار و 387 نفر از مردم اتریش به کرونا مبتلا شده‌اند و از آن میان 882 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها