صنعا از بیانیه جدید سازمان ملل استقبال کرد

صنعا از بیانیه سازمان ملل در خصوص لزوم پایبندی به توافق نامه استکهلم، تعامل مثبت و اثربخش با ساز و کارهای مشترک ‌اجرایی سازمان ملل استقبال کرد.

صنعا از بیانیه جدید سازمان ملل استقبال کرد
کد خبر: 437707
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ۱۵:۰۶:۵۹

اعتمادآنلاین| صنعا از بیانیه سازمان ملل در خصوص لزوم پایبندی به توافق نامه استکهلم، تعامل مثبت و اثربخش با ساز و کارهای مشترک ‌اجرایی سازمان ملل استقبال کرد.

محمد عبدالسلام، رئیس هیات ملی یمن در توییتی اظهار داشت: ما از بیانیه مارتین گریفیث، نماینده سازمان ملل در یمن در مورد تاکید بر پیروی از توافق نامه استکهلم و تعامل مثبت و اثر بخش با مکانیسم‌های مشترک اجرایی هیات سازمان ملل برای حمایت از توافق نامه الحدیده استقبال می‌کنیم.

همزمان با انتشار گزارشی به نقل از منابع یمنی در خصوص وقوع درگیری مجدد بین نیروهای انصارالله و دولت مستعفی یمن تحت حمایت ائتلاف سعودی در استان الحدیده غرب یمن، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در بیانیه‌ای که امروز (پنجشنبه) منتشر کرد، نگرانی عمیق این سازمان بین المللی را در مورد تشدید تنشها و گزارش‌های دریافت شده در مورد تلفات غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان ابراز داشت.

نماینده سازمان ملل تاکید کرد، تشدید درگیری‌های نظامی نه تنها توافق آتش بس الحدیده را نقض می‌کند، بلکه با روحیه مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل برای دستیابی به آتش بس در تمام مناطق یمن و همچنین اقدامات بشردوستانه و اقتصادی و از سرگیری روند سیاسی مغایرت دارد.

گریفیث اظهار داشت، وی با همه طرف‌ها همکاری می‌کند و از آنها می‌خواهد فورا جنگ را متوقف کنند، به تعهدات خود به موجب توافق نامه استکهلم احترام بگذارند و با سازوکارهای اجرایی مشترک هیات سازمان ملل برای حمایت از توافق نامه حدیده تعامل داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات یمنی از هر دو طرف درگیری اعلام کرد، درگیری‌های خشونت آمیز در مناطق حیس و الدرهیمی واقع در جنوب بندر استراتژیک الحدیده آغاز شد و دستکم 52 کشته از جمله غیرنظامیان و حدود 70 زخمی از جمله حدود 20 غیرنظامی برجای گذاشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها