کد خبر: 433338
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۰۸:۲۲:۱۲
| |

گوترش:

اقدام درباره قطعنامه تحریم‌های ایران برعهده شورای امنیت سازمان ملل است

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران ظرف یک هفته آینده گفت که تصمیم‌گیری و اقدام درباره قطعنامه تحریم‌های ایران بر عهده شورای امنیت است.

اقدام درباره قطعنامه تحریم‌های ایران برعهده شورای امنیت سازمان ملل است
کد خبر: 433338
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۰۸:۲۲:۱۲

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (چهارشنبه) به اظهارات اخیر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایالات متحده طی یک هفته آینده تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازمی گرداند، واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، گوترش در واکنش به اظهارات اخیر پامپئو درباره ایران تصریح کرد که تصمیم‌گیری و اقدام درباره قطعنامه تحریم‌های ایران برعهده شورای امنیت سازمان ملل است.

اوایل روز گذشته، پامپئو مدعی شده بود که واشنگتن هفته آینده مجدداً تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را اعمال خواهد کرد تا مطابق با آن محدودیت‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران را دائمی کند.

دبیرکل سازمان ملل در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «این شورای امنیت است.....که می‌تواند اجرا و هدایت قطعنامه‌های شورای امنیت را انجام دهد و ما مطابق با عملکرد و دستورالعمل شورای امنیت اقدام می‌کنیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها