کد خبر: 431525
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۵:۱۱:۱۴
| |

نخست‌وزیر ایتالیا در بیروت با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد

نخست‌وزیر ایتالیا در پی دیدار با رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد، ایتالیا به حاکمیت ملت لبنان احترام می‌گذارد اما برای تشکیل دولت این کشور در سریعترین زمان ممکن در کنار لبنان ایستاده است.

نخست‌وزیر ایتالیا در بیروت با رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد
کد خبر: 431525
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۵:۱۱:۱۴

اعتمادآنلاین| «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا که امروز (سه شنبه) وارد لبنان شده در رأس یک هیأت برای هماهنگی در عملیات امدادرسانی پس از انفجار بندر بیروت با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، کونته پس از دیدار با عون گفت: ایتالیا در خط مقدم مرحله اضطراری و بازسازی زودهنگام (پس از انفجار بیروت) قرار دارد.

وی ادامه داد، ایتالیا پس از انفجار بیروت اقدام به فرستادن بیمارستان میدان پیشرفته به لبنان و اعزام تیم مهندسی از ارتش برای برداشتن آوار ناشی از انفجار بیروت کرده است.

کونته در خصوص وضعیت سیاسی لبنان هم گفت: ایتالیا به حاکمیت ملت لبنان احترام می‌گذارد اما برای تشکیل دولت این کشور در سریعترین زمان ممکن در کنار لبنان ایستاده است.

نخست وزیر ایتالیا تأکید کرد، این حق لبنان است که آینده توأم با شکوفایی و صلح داشته باشد و بیروت می‌تواند بر روی کمک رُم و جامعه بین‌المللی حساب باز کند.

«لورنزو گورینی» وزیر دفاع ایتالیا نیز اوایل شهریور به لبنان سفر و در صدر یک هیأت عالیرتبه با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرده بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها