کد خبر: 425298
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۲:۰۳:۱۶
| |

صدها نفر در بانکوک علیه دستگیری رهبران اعتراضات تجمع کردند

صدها تظاهرکننده پس از آنکه پلیس تایلند دو رهبر اعتراضات ضددولتی را در تلاش برای خنثی‌سازی ناآرامی فزاینده سیاسی دستگیر کرد، در بانکوک تجمع کردند.

صدها نفر در بانکوک علیه دستگیری رهبران اعتراضات تجمع کردند
کد خبر: 425298
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ ۱۲:۰۳:۱۶

اعتمادآنلاین| به نقل از آسوشیتدپرس، حدود 800 تظاهرکننده محوطه باز نزدیک یک مرکز خرید در بانکوک را بند آوردند تا به سخنرانی‌هایی گوش کنند که دستگیری‌ها را محکوم کرده و خواستار آن بودند که "پرایوت-چان-اوچا"، رئیس جمهور تایلند استعفا دهد.

تنش‌ها همزمان با سررسیدن مأموران پلیس و گفتن اینکه "فقط نظاره‌گر هستیم"، افزایش مختصری یافت و مأموران پس از هو کردن جمعیت و شعارهایی مبنی بر اینکه باید بروند، عقب‌نشینی کردند.

روز جمعه پلیس تایلند "آرنون نامفا"، یک وکیل حقوق مدنی و چهره برجسته در آغاز جنبش اعتراضات را دستگیر کرد. او به فتنه‌انگیزی و نادیده گرفتن یک حکم اضطراری برای کنترل ویروس کرونا، متهم شد. منتقدان می‌گویند این حکم علیه مخالفان سیاسی استفاده می‌شود.

آن‌ها یک فعال دیگر را نیز با نام "پانوپونگ جادنوک" دستگیر کردند. هر دوی این افراد روز شنبه در دادگاه در بانکوک حاضر شدند و برای آنها وثیقه تعیین شد.

معترضان خواهان انحلال مجلس، انتخابات جدید و پایان ارعاب پلیس هستند و برای آخر هفته آینده، فراخوان یک تجمع بزرگ داده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها