کد خبر: 423346
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۴:۱۹:۱۵
| |

عمار حکیم:

تعیین تاریخ انتخابات نشانه جدیت دولت در عمل به وعده‌هایش است

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی در پارلمان عراق امروز (شنبه)، اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی از سوی مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور را نشانه جدیت وی در عمل به وعده‌هایش دانست.

تعیین تاریخ انتخابات نشانه جدیت دولت در عمل به وعده‌هایش است
کد خبر: 423346
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۱ ۱۴:۱۹:۱۵

اعتمادآنلاین| دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملی، در واکنش به اعلام زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی نخست‌وزیر عراق به نقل از حکیم اعلام کرد: تعیین موعد اجرای انتخابات از جانب الکاظمی گامی موفق و در مسیر صحیح و نشانه جدیت دولت در عمل به وعده‌هایش است.


وی گفت که از نهادهای قانون‌گذاریی می‌خواهیم که در کمک به دولت روند تصویب قانونی شایسته برای انتخابات را تسریع بخشند که ضامن اجرای شفاف و عادلانه انتخابات و بیانگر اراده ملت به دور از فشارها و سیاسی‌کاری‌ باشد.


نخست‌وزیر عراق دیشب (جمعه شب) در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که انتخابات زودهنگام پارلمانی در ششم ژوئن 2021 (نیمه خرداد 1400) برگزار می‌شود.


وی وعده داد که انتخابات را عادلانه، شفاف و به دور از دخالت جناح‌های سیاسی در عراق برگزار کند.
آخرین انتخابات پارلمانی اردیبهشت 98 برگزار شد که با انتقادهای گسترده‌ای در خصوص تخلف و تقلب‌های انتخاباتی مواجه شد و در عین حال کمترین حضور مردمی از ابتدای سقوط رژیم صدام تا به آن روز، در انتخابات عراق اتفاق افتاد.


این انتخابات به دلیل اعتراضاتی که وجود داشت، در نهایت منجر به اعتراض‌های گسترده خیابانی اول اکتبر گذشته (نهم مهرماه 98) شد که حاصل آن استعفای دولت «عادل عبدالمهدی» بوده است.


معترضان همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شدند، درخواستی که مورد موافقت جناح‌های سیاسی و پارلمانی عراق قرار گرفت.


جریان‌های سیاسی موجود در پارلمان عراق اردیبهشت گذشته الکاظمی را به عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی کردند تا فضا را برای انتخابات زودهنگام در این کشور فراهم کرده و اعتماد عمومی دوباره به روند سیاسی بازگردد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها