کد خبر: 422961
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۵:۳۴:۱۸
| |

رد صلاحیت 12 نامزد دموکراسی‌خواه انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ

12 دموکراسی‌خواه از جمله جوشوآ وونگ، چهره "جنبش چتر" که برای شرکت در انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ نامزد شده بودند، رد صلاحیت شدند.

رد صلاحیت 12 نامزد دموکراسی‌خواه انتخابات پارلمانی هنگ‌کنگ
کد خبر: 422961
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۵:۳۴:۱۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری فرانسه، نامزدهای رد صلاحیت شده با اعلام این خبر اظهار کردند که این یک "تحقیر کامل" توسط پکن در مورد مردم هنگ کنگ است.

در اوایل ماه سپتامبر، 9 ماه پس از پیروزی جنبش طرفدار دموکراسی در انتخابات محلی، مردم هنگ کنگ برای انتخابات حساس شورای قانونگذاری (پارلمان محلی) به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت، در حالی که این مستعمره سابق انگلیس از زمان تحویل این منطقه به چین در سال 1997 بدترین بحران سیاسی خود را در سال 2019 تجربه کرد.

جوشوا وونگ، که یکی از چهره‌های "جنبش چتر" در سال 2014 است، گفت: من درحالی از انتخابات پارلمانی ردصلاحیت شدم که بزرگترین برنده در دوره ابتدایی بودم."

جوشوا وونگ افزود: "پکن تحقیر کامل اراده مردم هنگ‌کنگ را نشان می‌دهد، استقلال شهر را زیر پا می‌گذارد و می‌خواهد پارلمان هنگ‌کنگ را زیر یوغ خود نگه دارد".

دولت هنگ‌کنگ نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت از تصمیم برای ردصلاحیت کردن 12 نامزد در انتخابات شورای قانونگذاری حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها