کد خبر: 422769
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۶:۲۸
| |

اخراج استاد دانشگاه هنگ کنگ، پایانی بر آزادی آکادمیک

هیات رئیسه دانشگاه هنگ‌کنگ رای به اخراج یک استاد حقوق این دانشگاه داد که به تهییج اعتراضات حمایت از دموکراسی که در 2014 به راه افتاد، کمک کرده بود.

اخراج استاد دانشگاه هنگ کنگ، پایانی بر آزادی آکادمیک
کد خبر: 422769
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ۱۳:۲۶:۲۸

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری هیل، بنی تای، استاد دانشگاه هنگ کنگ که حقوق تدریس می‌کند در پست فیسبوکی خود نوشت، اخراجش به واسطه فشارهای اعمال شده از سوی دولت پکن صورت گرفته و این تصمیم از سوی دانشگاه را "پایانی بر آزادی آکادمیک" توصیف کرد.

دادگاهی در هنگ‌کنگ همچنین این استاد را سال گذشته میلادی به 16 ماه حبس بابت نقش داشتن در اعتراضات محکوم کرد اما وی در اوت با قرار وثیقه آزاد شد.

حکم شورای هیات رئیسه دانشگاه برای برکناری و عزل این استاد دانشگاه با تصمیم قبلی از سوی گروهی از مقام‌های عالی دانشگاه مغایرت دارد که گفته بودند شواهد و ادله کافی برای برکناری این استاد وجود ندارد.

رسانه‌های محلی هنگ کنگ نیز گزارش کردند که 18 عضو شورا رای به برکناری این استاد داده و دو تن دیگر مخالف این اقدام بودند.

اگر این استاد دانشگاه به مخالفت با این رای برخیزد، باید یا از طریق بررسی قضایی یا از طریق کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ درخواست تجدیدنظر بدهد.

دفتر ارتباطی پکن-هنگ‌کنگ نیز درباره برکناری این استاد دانشگاه اعلام کرد: تصمیم مذکور اقدامی برای مجازات اهریمن و ستایش فضیلت است.

دفتر ارتباطی نماینده دولت پکن در هنگ‌کنگ است و این استاد را به تلاش برای اجرای یک انقلاب متهم کرده است. این استاد دانشگاه به اجرای انتخابات غیر رسمی حامیان دموکراسی در هنگ کنگ کمک کرده است.

این اقدام در برکناری استاد دانشگاه هنگ کنگ درست چند هفته پس از اجرای قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها