کد خبر: 419677
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۵:۲۷:۲۴
| |

پمپئو:

جهان چین را وادار خواهد کرد تا بهای پاندمی کرونا را بپردازد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: جهان چین را وادار خواهد کرد تا بهای پاندمی کرونا را بپردازد.

جهان چین را وادار خواهد کرد تا بهای پاندمی کرونا را بپردازد
کد خبر: 419677
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۵:۲۷:۲۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: معتقدم قطعا جهان چینی‌ها را وادار خواهد کرد تا بهای پاندمی کرونا را بپردازند. هر جایی که می‌روم و با هر وزیر امور خارجه‌ای که صحبت می‌کنم، آنها بر کاری که چین با جهان کرد، تاکید دارند. کاملا مطمئنم که جهان از این پس نگاه متفاوتی به چین خواهد داشت و در مشارکت خود با این کشور تغییرات اساسی خواهد داد.

وی افزود: در همین راستا سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نسبت به پکن این است که مطمئن شود ما روابط عادلانه و متقابلی با حزب کمونیست چین خواهیم داشت.

پمپئو صریحا از چین انتقاد کرده و دولت واشنگتن نیز اخیرا اعلامیه‌های رسمی منتشر کرده که اوضاع روابط مخدوش این دو کشور را بدتر خواهد کرد از جمله قانونی که ترامپ روز سه‌شنبه امضا کرد و تحریم‌هایی را بر چین به خاطر مداخله در خودمختاری هنگ‌کنگ اعمال کرد.

پمپئو همچنین از چین به خاطر اقداماتش در دریای چین جنوبی انتقاد کرده و آنها را به انجام کمپین زورگویی و قلدری برای تحت کنترل درآوردن منابع دریایی و توسعه انرژی متهم کرده است.

این نخستین بار است که پمپئو در سخنان خود اختیارات قانونی چین در این منطقه را به چالش می‌کشد و اقدامات آن را کاملا غیرقانونی می‌خواند.

وی گفت: آمریکا از شرکا و متحدان خود در جنوب شرق آسیا در حفاظت از حق حاکمیت خود برای استفاده از منابع دریایی طبق حقوق‌شان تحت قوانین بین‌المللی حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها