کد خبر: 419635
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۳:۲۲:۵۷
| |

راه اندازی آکادمی جهانی مهارت­ های شغلی توسط یونسکو

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به دلیل پیامدهای مخرب شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی و افزایش آمار بیکاری، «آکادمی جهانی مهارت­ های شغلی» باهدف مهارت آموزی و ارتقای توان کاریابی بیش از یک میلیون جوان راه اندازی می کند.

راه اندازی آکادمی جهانی مهارت­ های شغلی توسط یونسکو
کد خبر: 419635
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ۱۳:۲۲:۵۷

اعتمادآنلاین| تارنمای خبری سازمان ملل متحد از راه اندازی «آکادمی جهانی مهارت­ های شغلی» به منظور ارتقای مهارت­ های آموزشی و توان کاریابی بیش از یک میلیون جوان در معرض بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خبر داد.

یونسکو همزمان با روز جهانی مهارت­ های جوانان، از برنامه­ جدید خود تحت عنوان «توانمندسازی مهارت­ های جوان در عصر کرونا و پساکرونا» به دلیل اثرات مخرب شیوع بیماری کووید 19 بر اقتصاد جهانی و افزایش آمار بیکاری، رونمایی کرد.

اعضای اتئلاف جهانی برای آموزش در یونسکو که در ماه مارس به منظور کمک به کشورها در ارائه­ راهکارهای آموزشی ایجاد شد، عزم خود را برای ارتقای مهارت­ های آموزشی جوانان به ویژه از طریق فراهم کردن دسترسی رایگان و برخط (آنلاین) آنان به برنامه­ های توسعه­ مهارتی جزم کرده و هر یک از اعضا داشته­ های علمی و فن­آوری خود را در «آکادمی جهانی مهارت­ های شغلی» به اشتراک خواهد گذارد.

در میان این اعضای اتئلاف جهانی برای آموزش، نام ­هایی چون شرکت فناوری آموزشی کورسرا، شرکت مهندسی فستو، هوآوی، شرکت فناوری آی. بی. ام، مایکروسافت، آی پی ایکس و نیز سازمان­ بین­ المللی کار، سازمان همکاری و توسعه­ اقتصادی و سازمان جهانی مهارت به چشم می ­خورد.

اطلاعات تفصیلی آموزش ­های در دسترس از سوی 250 مرکز وابسته به مرکز بین ­المللی آموزش فنی و حرفه ­ای (UNEVOC) در بیش از 160 کشور عضو به اشتراک گذاشته می­ شود. این مراکز متقاضیان علاقه مند را شناسایی کرده و آنان را به پلتفرم ­های آموزشی اعضای ائتلاف جهانی برای آموزش ارتباط خواهند داد.

تارنمای خبری سازمان ملل متحد به نقل از «استفانیا جیانینی» معاون مدیر کل آموزش و پرورش یونسکو اعلام کرد: بحران شیوع کرونا ضرورت تجهیز جوانان به مهارت های مناسب را برای تسریع در جذب بازار کار اقتصادهای فراگیرتر، پایدارتر و انعطاف پذیر، بیش از پیش نمایان ساخته است.

وی همچنین افزود: این امر نیاز به سرمایه گذاری گسترده در آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه­ ای و مشارکت گسترده با کارفرمایان دارد تا فاصله بین نیازهای مهارت آموزی و اشتغال را کاهش دهد.

سازمان جهانی کار هم اخیرا در گزارشی اعلام کرد شیوع کرونا 81 درصد از نیروی کار 3.3 میلیاردی جهان را با تعطیلی کامل یا نیمه تعطیلی مواجه کرده است. این سازمان پیش بینی کرده است در نیمه دوم سال جاری میلادی 7.6 درصد ساعت های کاری از دست برود. این رقم معادل 195 میلیون شغل تمام وقت با متوسط 48 ساعت کار در هفته است. با احتساب 40 ساعت کار در هفته، این رقم به 230 میلیون شغل تمام وقت می رسد.

بارزترین تبعات شیوع جهانی ویروس کرونا، بدون تردید تبعات اقتصادی ویرانگر ناشی از آن است؛ افزایش شدید نرخ بیکاری به دلیل تعطیلی یا نیمه تعطیل شدن بسیاری از صنایع عظیم و مراکز تجاری و اقتصادی جهان، ایجاد اختلال شدید در روند تولید، قرنطینه های طولانی مدت و خانه نشینی مردمی که ناگزیر به تعطیل کردن مشاغل و ماندن در خانه شدند، کاهش درآمدها، کاهش سفرها و سقوط ناگهانی صنعت پردرآمد حمل و نقل و گردشگری، هتل داری و ... تنها گوشه هایی از تبعات اقتصادی بی شمار ناشی از جولان جهانی ویروس کرونا و شیوع بیماری مرگبار کووید-19 است. با گذشت حدود یک قرن از آخرین رکود وحشتناک که در سال 1930 و پس از جنگ جهانی دوم جهان را در بر گرفته بود، اینک کرونا همه دنیا را مغلوب خود کرده و حتی بزرگترین و قوی ترین اقتصادهای دنیا نیز اسیر دست این ویروس نامرئی شده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها