کد خبر: 411377
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۶:۰۴:۲۶
| |

تسلط ارتش دولت وفاق ملی لیبی بر خطوط امدارسانی نیروهای حفتر

نیروهای ارتش دولت وفاق ملی در ادامه پیروزی‌های اخیر خود علیه نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر از تسلط بر خطوط امدادرسانی این نیروها در جنوب و غرب کشور خبر دادند.

تسلط ارتش دولت وفاق ملی لیبی بر خطوط امدارسانی نیروهای حفتر
کد خبر: 411377
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۶:۰۴:۲۶

اعتمادآنلاین| به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری روسیا الیوم، فرماندهی عملیات «آتشفشان خشم» در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که نیروهای ارتش دولت وفاق ملی توانستند خطوط امدارسانی نیروهای حفتر به طول 350 کیلومتر در جنوب و غرب کشور را به کنترل خود درآورند.

طبق اعلام این فرماندهی، نیروهای حتفر از این محور برای امدادرسانی و پشتیبانی نظامی و انسانی از نیروهایش در مسیر پیشروی برای اشغال طرابلس پایتخت لیبی استفاده می‌کرد.

این در حالی است که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی طی هفته‌های اخیر دستاوردهای فراوان میدانی کسب کرده و توانستند با شکست نیروهای حفتر منطقه طرابلس و شهر راهبردی ترهونه را از کنترل آنها خارج کنند و اکنون در تلاش برای سیطره بر شهر سرت هستند.

همزمان با این تحولات میدانی، تلاش‌هایی برای برقراری آتش‌بس و توقف حملات در لیبی در حال انجام است.

«عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر روز شنبه گذشته در دیدار با حفتر در قاهره، از ابتکارعمل جدیدی برای برقراری آتش‌بس در لیبی و پایان دادن به بحران این کشور خبر داد.

اما «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه که کشورش از دولت «وفاق ملی» در لیبی حمایت می کند، روز چهارشنبه تاکید کرد که آنکارا مخالف پیشنهاد نشست یک‌جانبه مصر برای برقراری آتش‌بس در لیبی است و آن را تلاشی برای نجات ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» می‌داند.

در همین حال،‌ اتحادیه اروپا، آلمان، ایتالیا و فرانسه با استقبال از آغاز روند صلح در لیبی خواستار مشارکت همه طرف‌ها و عمل به مفاد ابتکار قاهره شد.

با وجود کسب موفقیت‌هایی از سوی دولت وفاق ملی، نیروهای حفتر هنوز کنترل شرق کشور و بخش‌های عظیمی از جنوب کشور که محل استقرار میدان‌های اصلی نفت است را در دست دارند.

ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر از سوی روسیه، امارات و مصر حمایت می‌شود.

دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها