کد خبر: 411010
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۱۰:۱۸:۲۳
| |

معترضان در پاریس به یاد جورج فلوید زانو زدند

صدها معترض ضد نژادپرستی در پاریس به یاد جورج فلوید زانو زدند و هشت دقیقه سکوت کردند. فلوید سیاه‌پوست آمریکایی بود که با فشار زانوی یک افسر سفیدپوست روی گردنش جان باخت و بعد از آن اعتراضاتی به راه افتاده است.

معترضان در پاریس به یاد جورج فلوید زانو زدند
کد خبر: 411010
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۱۰:۱۸:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ معترضان پلاکاردهایی با نوشته خشونت پلیس را متوقف کنید، جلوی نژادپرستی را بگیرید و "نمی‌توانم نفس بکشم" که آخرین کلمات جورج فلوید پیش از مرگش بود، به همراه داشتند.

آن‌ها زیر تندیسی از ماریان در میدان پلاس دو لا رپوبلیک سرهایشان را پایین نگاه داشته و زانو زدند. برخی از معترضان هم به نشانه همبستگی با قربانیان خشونت پلیس مشت خود را بالا گرفتند.

یک زن سیاه‌پوست 30 ساله گفت: ما به اینجا آمده‌ایم تا با خشونت پلیس علیه تمام نژادها که برای چندین نسل‌ ادامه یافته است، مبارزه کنیم. نمی‌توانیم به این شکل ادامه دهیم. این رویکرد باید مجازات داشته باشد.

روز سه‌شنبه همچنین ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه گفت که کشورش گاهی در طول تاریخ خود از تحقق اصول بنیادین این جمهوری شامل آزادی، برابری و برادری ناکام مانده است.

پلیس پاریس در جریان این اعتراضات حضور کم‌رنگی داشت. برخی از معترضان همچنین در شهر نانت در غرب فرانسه گردهمایی مسالمت‌آمیزی برگزار کردند. دولت فرانسه روز دوشنبه همچنین روش خطرناک پلیس موسوم به "خفگی" را که حین بازداشت مظنون‌ها به کار می‌رود، ممنوع اعلام کرد و گفت تحمل صفر در برابر نژادپرستی میان عوامل اجرای قانون را در پیش می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها