کد خبر: 404063
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۵:۱۱:۰۹
| |

آنتونیو گوترش:

در این دوران پاندمی، سرمایه سازمان جهانی بهداشت نباید قطع شود

دبیر کل سازمان ملل در گفتگویی اظهار کرد، همه‌گیری کرونا نیازمند یک واکنش جهانی بی‌سابقه‌ است و کاهش سرمایه سازمان جهانی بهداشت در شرایط فعلی امری نابهنگام است.

در این دوران پاندمی، سرمایه سازمان جهانی بهداشت نباید قطع شود
کد خبر: 404063
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۵:۱۱:۰۹

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: به محض آن که بحران کووید 19 را پشت سر بگذاریم، زمان آن خواهد رسید که به آنچه بر ما گذشته نگاهی بیندازیم و دریابیم که چنین بیماری‌ چگونه پدیدار شد و ویرانی‌اش را با چنین سرعتی در سراسر جهان گسترش داد و آنان که گرفتار آن شدند، چگونه نسبت به آن واکنش نشان دادند.

او افزود: درس‌هایی که از این رخداد می‌گیریم برای واکنش موثر در برابر چالش‌هایی از این دست ضروری خواهند بود زیرا ممکن است در آینده نیز با آن‌ها روبه‌رو شویم اما اکنون زمان آن نیست و زمان مناسبی برای کاهش منابع عملیات سازمان جهانی بهداشت یا هر سازمان بشردوستانه دیگری که در مبارزه با این ویروس فعال است هم نیست.

او همه‌گیری کرونا را رخدادی «بی‌سابقه در طول زندگی‌» دانست که نیازمند «واکنشی بی‌سابقه است.»

او افزود: سازمان جهانی بهداشت واکنش ما نسبت به این همه‌گیری را با حمایت از کشورها برای آمادگی در برابر این ویروس و واکنش نسبت به آن رهبری می‌کند و توجه‌ ویژه‌ای به کشورهایی با بیشترین میزان آسیب‌پذیری دارد.

گوترش همچنین بر درخواست خود برای آتش‌بس جهانی در دوران شیوع کرونا تاکید کرد و گفت، سازمان ملل با بیش از 100 دولت و گروه مسلح در حال همکاری است که متعهد شده‌اند به آتش‌بسی بشردوستانه پایبند بمانند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها