کد خبر: 403771
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۱۹
| |

پیشنهاد ترامپ برای ارسال کمک پزشکی به روسیه

کاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار کرد، دونالد ترامپ در گفتگویی تلفنی با رییس جمهور روسیه بر تمایلش برای کنترل تسلیحات با مشارکت روسیه و چین تاکید کرد.

پیشنهاد ترامپ برای ارسال کمک پزشکی به روسیه
کد خبر: 403771
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۱۰:۰۰:۱۹

اعتمادآنلاین| کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه آورده است: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن به کنترل موثر تسلیحات که نه تنها روسیه، بلکه چین را نیز شامل شود، پایبند است و به دنبال گفتگوهای آینده برای جلوگیری از یک رقابت تسلیحاتی هزینه‌بر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ بارها خواستار پیوستن چین به آمریکا و روسیه در یک پیمان کنترل تسلیحات شده که جایگزینی برای پیمان "استارت جدید" میان واشنگتن و مسکو خواهد بود. اعتبار این پیمان در فوریه پیش‌رو منقضی خواهد شد.

به گفته کاخ سفید، این گفتگوی تلفنی که در هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در اروپا صورت گرفت، تلاش برای شکست کروناویروس جدید را نیز پوشش داد. ترامپ در این باره اظهار کرد، آمریکا برای کمک به هر کشوری، از جمله روسیه که در حال مبارزه با کروناست، آماده است.

ترامپ سپس به خبرنگاران گفت، پوتین پیشنهاد او را برای تامین دستگاه تنفس مصنوعی به منظور کمک به درمان افراد مبتلا به کووید 19 پذیرفته است. وی همچنین افزود، روسیه دوران سختی را در مبارزه با این بیماری می‌گذراند.

کرملین در بیانیه خود درباره این گفتگو اظهار کرد، "پیشنهاد ارسال محموله‌ای از تجهیزات پزشکی به روسیه از سوی طرف آمریکایی مطرح شد" اما جزییات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

کرملین همچنین اعلام کرد که این دو رییس جمهور درباره بازار جهانی نفت و مسائل دیگر نیز گفتگو کردند.

در بیانیه کرملین به مساله کنترل تسلیحات اشاره‌ای نشده است و تنها گفته شده، این دو کشور توانایی همکاری با یکدیگر برای حصول اطمینان از "ثبات استراتژیک" را دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها