کد خبر: 403569
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۰۷:۳۶:۱۸
| |

سفیر پیشین ایران در آذربایجان:

قراردادن نام حزب‌الله در فهرست تروریست‌ها ادعای آلمان برای مبارزه با تروریسم را زیر سوال می‌برد

سفیر پیشین ایران در آذربایجان تاکید کرد: اقدام آلمان به ویژه در میان کشورهای اروپایی و جهان برای قراردادن نام حزب‌الله در فهرست تروریست‌ها ادعای این کشور برای مبارزه با تروریسم را زیر سوال می‌برد. حزب‌الله لبنان یک گروه ضد تروریستی است که در این راه هزینه‌های جانی زیادی داده است

قراردادن نام حزب‌الله در فهرست تروریست‌ها ادعای آلمان برای مبارزه با تروریسم را زیر سوال می‌برد
کد خبر: 403569
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۰۷:۳۶:۱۸

اعتمادآنلاین| محسن پاک‌آیین با اشاره به قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آلمان اظهار کرد: در مقطعی که جهان بر روی ویروس کرونا و مقابله با آن متمرکز است اقدامات و حرکاتی از این جمله در جهت اجرای سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است. این کشورها خیلی آرام به دنبال آن هستند که طرح معامله قرن را اجرا کنند و سعی دارند رژیم صهیونیستی را تقویت کنند و از سویی مخالفان این رژیم را تضعیف کنند. حزب‌الله لبنان از مهم‌ترین طرف‌های مخالف رژیم صهیونیستی و از محورهای مقاومت است که نشان می‌دهد اقداماتی از این دست برای فشار بر حزب‌الله است.

وی ادامه داد: اقدام آلمان به ویژه در میان کشورهای اروپایی و جهان برای قراردادن نام حزب‌الله در فهرست تروریست‌ها ادعای این کشور برای مبارزه با تروریسم را زیر سوال می‌برد. حزب‌الله لبنان یک گروه ضد تروریستی است که در این راه هزینه‌های جانی زیادی داده است و مبارزه‌ و مقاومتش در برابر داعش و القاعده برای همگان روشن است و شکست این گروه‌های تروریستی بدون تردید به خاطر تلاش و حمایت حزب‌الله بوده است. وقتی یک گروه ضد تروریستی را در فهرست تروریست‌ها قرار می‌دهند یعنی اصلا از مبارزه با تروریسم چیزی نمی‌فهمند.

این دیپلمات با سابقه کشورمان اظهار کرد: اقدام آلمان در قرار دادن حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی بیش از آنکه علیه حزب‌الله باشد علیه جایگاه سیاسی و بین‌المللی آلمان است چرا که وجهه این کشور را نزد افکار عمومی مردم آزادی خواه جهان و مسلمانان تخریب کرد و نشان داد که آلمان از تابعان سیاست‌های ترامپ است.

پاک‌آیین تصریح کرد: از نظر مردم جهان و دنیای اسلام حزب‌الله فخر جهان اسلام است و یک گروه ملی در لبنان است که برای حفظ و حمایت از تمامیت ارضی این کشور سال‌ها تلاش کرده است و وجهه خوبی در میان مردم این کشور دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها