کد خبر: 397374
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۳۸:۱۰
| |

افزایش خشونت خانگی در تونس در روزهای قرنطینه

دولت تونس با توجه به افزایش خشونت خانگی علیه زنان در روزهای قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا خط تماس تلفنی را برای گزارش این موارد، اختصاص داد.

افزایش خشونت خانگی در تونس در روزهای قرنطینه
کد خبر: 397374
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۳۸:۱۰

اعتمادآنلاین| وزارت زنان تونس یک خط تلفنی را اختصاص داده تا زنانی که در دوره قرنطینه و تعطیلیهای سراسری با هرگونه خشونت مواجهه می شوند این موارد را گزارش کنند و از حمایت روانی برخوردار باشند.

دولت تونس در هفتههای گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیلیهای سراسری و ممنوعیت تردد در این کشور اعلام کرده است.

"أسماء السحیری العبیدی" وزیر زنان تونس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گزارش داده که در روزهای میان 23 تا 29 مارس (10-4 فروردین)، میزان خشونت خانگی علیه زنان این کشور 5 برابر نسبت به روزهای عادی سال 2019 افزایش یافته است.

این وزیر تونسی می افزاید، در هفته اول اعمال قرنطینه، چهل مورد خشونت از سوی زنان تونس گزارش شده، در حالی که این آمار در سال گذشته در همین تاریخ 7 مورد بود.

طبق این گزارش، زنان ساکن در مرکز شهرها در رده سنی 30 تا 40 سال که سطح تحصیلی آنها دروه ابتدایی و متوسطه بوده مورد خشونت لفظی و جسمی قرار گرفته و حتی دو مورد از آنها به دلیل این خشونتها به بیمارستان انتقال داده شدهاند.

طبق این گزارش، برای کاهش فشارهای روانی و خانوادگی تونسیها یک خط تلفنی اضطراری به شماره 1809 که 11 روان پزشک و روان شناس حاضر به پاسخگویی از 8 صبح تا نیمه شب به شهروندان هستند، اختصاص داده شده است.

این کارشناسان توصیههای لازم برای رفتارهای مناسب در زمان قرنطینه و چگونگی کاهش فشارهای روانی را در اختیار خانوادهها قرار می دهند.

وزیر زنان تونس تصریح کرده که از سال 2016 یک خط تلفنی برای مشاوره خانوادگی در ساعات اداری برای حمایت روانی، مادی و پزشکی و حقوقی قربانیان خشونتها در تونس وجود داشت، اما با توجه به قرنطینه شدن شهروندان تونسی ساعات و روزهای کاری آن، تمام وقت شده است.

وی افزود که قرنطینه تاثیرات ملموسی بر خانوادهها داشته و فشارها زیاد شده و نگرانی برای افزایش خشنونت علیه زنان وجود دارد.

"دجله الکتاری" یک مسئول امور زنان در وزارت زنان تونس هم گزارش داد که در سال 2019، 9 هزار مورد از سوی زنان از خشونتهای جسمی و لفظی وارده، به صورت تلفنی شکایت شد و 45 هزار شکایت کتبی نیز به بخش های ویژه وزارت کشور تونس ارایه شد.

یکی از پدیدههایی که از زمان شروع قرنطینه در کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا درباره آن هشدار داده می شود، افزایش خشونت علیه زنان است.

یکی از خبر سازترین آنها، "کارین کنایسل" وزیر خارجه اتریش که سال گذشته ازدواج پر سر و صدایی داشت، اما این روزها گرفتار خشونت خانگی شده است، تا جایی که پلیس این کشور ورود همسرش را به خانه منع کرد.

دولت فرانسه نیز به دنبال افزایش 32 درصدی خشونت خانگی در دوره قرنطینه، هتل‌هایی را به اسکان قربانیان این خشونت‌ها اختصاص داده است.

"مارلن شیاپا" وزیر برابری جنسیتی فرانسه اعلام کرده که «حدود 20 مرکز مشاوره در فروشگاه‌های مواد غذایی افتتاح می‌شود تا زنان بتوانند ضمن انجام خریدهای ضروری خود در ایام قرنطینه از کمک های لازم در برابر تبعات خشونت‌های خانگی بهره‌مند شوند.»

دولت اسپانیا روز چهارشنبه گفت که تماس‌ها به دفتر مشاوره دولت اسپانیا برای قربانیان خشونت جنسیتی به حد انفجار رسیده است.

وزارت برابری جنسیتی این کشور اعلام کرده که تماس قربانیان در دو هفته گذشته که به دستور دولت اسپانیا دوران قرنطینه آغاز شده است، 12.4 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی افزایش یافته است. همزمان نرخ درخواست مشاوره آنلاین وب سایت این وزارتخانه 270 درصد رشد داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها