کد خبر: 391961
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۴:۴۵:۰۶
| |

آمریکا کمک نظامی جدید در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

اعضای کنگره آمریکا به طور غیر رسمی از طرح‌های پنتاگون برای تامین 125 میلیون دلار در قالب برنامه کمک‌رسانی جدید نظامی به اوکراین مطلع شدند که شامل قایق‌های گشت‌زنی مسلح هم می‌شود.

آمریکا کمک نظامی جدید در اختیار اوکراین قرار می‌دهد
کد خبر: 391961
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۴:۴۵:۰۶

اعتمادآنلاین| روسا و اعضای عالی‌رتبه رد کمیته‌های مرتبط کنگره این امکان را دارند که این بسته کمک‌رسان را پیش از آنکه کنگره رسما در جریان آن قرار بگیرد، مورد بررسی قرار دهند.

این نخستین بخش از 250 میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین است که کنگره تخصیص داده بود. این بسته کمکی جدید شامل رادارهای ضد آتشبار و قایق‌های گشت‌زنی مسلح مدل مارک VI می‌شود و مورد دوم با توجه به تنش‌های اوکراین با روسیه در دریای سیاه و دریای آزوف اهمیت زیادی دارد.

برنامه ابتکار امنیتی اوکراین پس از آن در کانون توجه قرار گرفت که دولت اوکراین کمک به این کشور را پس از اطلاع دادن به کنگره متوقف کرد؛ اقدامی که منجر به استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا شد.

براساس مفاد استیضاح، دولت ترامپ در تلاش برای وادار ساختن کی‌یف برای تحقیق از یک شرکت انرژی مرتبط به خانواده جو بایدن، کمک امنیتی پیشین به اوکراین را بلوکه کرده بود. این موضوع کانون محاکمه استیضاح بود اما ترامپ در نهایت در سنا تبرئه شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها