کد خبر: 391405
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۵:۳۸:۲۰
| |

پوتین و اردوغان درباره تحولات ادلب و شمال سوریه دیدار کردند

رئیس‌جمهور ترکیه که به مسکو سفر کرده است، با همتای روس خود دیدار و درباره موضوع ادلب و لزوم برقراری آتش‌بس صحبت کرد.

پوتین و اردوغان درباره تحولات ادلب و شمال سوریه دیدار کردند
کد خبر: 391405
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۵:۳۸:۲۰

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، خواستار کاهش تنش‌ها در سوریه و استان ادلب شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی دیدار با پوتین در کرملین، گفت: «جهانیان شاهد این نشست ما هستند. تصمیماتی که در این نشست گرفته خواهد شد، تنش‌ها در منطقه و همچنین کشور ما را کاهش می‌دهد».

او با بیان اینکه دو طرف در این نشست روابط دوجانبه را نیز تقویت خواهند کرد، گفت: «اولویت تحکیم روابط دو کشور است».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه روابط با روسیه در اوج خود است، توضیح داد: «ما می‌خواهیم [این روابط را] باداوم‌تر کرده و امیدواریم تصمیماتی که در این نشست گرفته می‌شود به آرام شدن اوضاع در ادلب کمک کند».

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، پوتین نیز ضمن تسلیت گفتن کشته و زخمی شدن نظامیان ترکیه‌ای طی تجاوز نظامی به ادلب، گفت نه روسیه و نه دولت سوری خبر نداشت که نظامیان ترکیه در مناطق هدف قرار داده شده حضور داشتند.

رئیس‌جمهور روسیه در این باره توضیح داد: «البته همزمان که ما کشته‌شدن نظامیان ترکیه در خاک سوریه را تسلیت می‌گوییم، اما نمی‌توانیم فراموش کنیم که ارتش سوریه [طی بمباران‌های ترکیه و] در زمان مبارزه با تروریست‌ها، آسیب‌های بسیاری دیده است».

او با مهم خواندن دیدار امروز با اردوغان، گفت: «باید مطمئن شویم اتفاقات هفته قبل دوباره تکرار نشود. روابط روسیه و ترکیه می‌تواند شدیدا آسیب ببیند... گفت‌وگوهای خصوصی و مستقیم با ترکیه نیاز است تا به حل موضوع افزایش درگیری‌ها در ادلب بپردازیم».

برخی رسانه‌ها و خبرنگاران نیز در شبکه‌های اجتماعی، چهره‌های گرفته و عبوس دو طرف را مورد توجه قرار داده و نوشتند: «گویا جو کرملین چندان سرحال نیست».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها