کد خبر: 385338
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۰۷:۳۸:۰۰
| |

دبیرکل سازمان ملل: نقض حقوق بشر در کشمیر به شدت نگران‌کننده است

دبیرکل سازمان ملل از هند خواست تا به صورت کامل حقوق بشر در کشمیر را رعایت کند و بر گفتگو بین دهلی نو و اسلام آباد برای حل مناقشه این منطقه تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل: نقض حقوق بشر در کشمیر به شدت نگران‌کننده است
کد خبر: 385338
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۰۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان یک کنفرانس درباره تغییرات جوی در اسلام‌آباد گفت: همیشه مدافع ضرورت گفتگوی پیشرفته بین هند و پاکستان بوده و بیش از یک بار میانجی‌گری درباره این باره را پیشنهاد کرده است.

او با اشاره مجدد به گزارش‌های کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل درباره کشمیر نیز گفت: دو گزارش نقش بسیار مهمی در تعیین و مشخص کردن اوضاع در منطقه کشمیر تحت کنترل هند ایفا کرده است. بنابراین، تعهد ما مشخص است، حقوق بشر باید در سراسر جهان و همچنین در کشمیر رعایت شود.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه هند در واکنش به صحبت‌های گوترش در بیانیه‌ای اعلام کرد: جامو و کشمیر بخش جدایی ناپذیر هند هستند. مساله‌ای که باید مورد بررسی قرار گیرد، قلمروهایی است که به صورت غیرقانونی و به اجبار توسط پاکستان اشغال شده است. مسائل دیگر را هم باید به صورت دو جانبه بررسی کنیم. میانجی‌گری طرف سومی وجود ندارد.

او ادامه داد: امیدواریم که دبیرکل سازمان ملل به پاکستان برای انجام واکنشی با دوام، با ثبات و غیرقابل بازگشت در پایان دادن به تروریسم برون مرزی علیه هند تاکید کند که تهدیدی برای حقوق بشر بنیادین، حق زندگی مردم هند از جمله ساکنان در جامو و کشمیر است.

در همین حال دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره مناقشه آب بین هند و پاکستان نیز گفت: بین دو کشور توافقی وجود دارد و آنها باید با هم همکاری داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها