تدابیر امنیتی اطراف سفارت روسیه در «آنکارا» تشدید شد

به دنبال تهدید سفیر روسیه در ترکیه، آنکارا تدابیر امنیتی در اطراف سفارت مسکو را تشدید کرد.

تدابیر امنیتی اطراف سفارت روسیه در «آنکارا» تشدید شد
کد خبر: 385128
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۲:۴۱:۴۴

اعتمادآنلاین| دبیر مطبوعاتی هیات دیپلماتیک روسیه اعلام کرد: اخیرا وضعیت وخیم شده و مسؤولان ترکیه بنا به درخواست ما تدابیر امنیتی جدیدی را در پیش گرفته‌اند.

او در ادامه اینکه تهدیدهای عنوان‌شده در شبکه‌های اجتماعی جدی باشند را بعید دانست و گفت: با این وجود ما باید این مساله را در نظر داشته باشیم.

الکسی یرخوف، سفیر روسیه در ترکیه دو روز پیش در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک این کشور گفته بود، وضعیت ادلب سوریه در شبکه‌های اجتماعی ترکیه تنشی را علیه روسیه ایجاد کرده است.

یرخوف همچنین گفته بود: موافقم که تنش‌های سوریه بسیار دردناک و نگران‌کننده هستند، در ابتدای کار افسران روس و پس از آن سربازان ترکیه‌ای جان باختند اما به سروصدای وحشیانه در پایگاه‌های اجتماعی نگاهی بیندازید.همین اتفاق پنج سال قبل هم رخ داد اما به جای ادلب حلب بود، آن مساله چگونه پایان یافت؟ با ماجرای جنگنده (جنگنده روسی که ترکیه سرنگون کرد) و ترور آندره کارلوف، سفیر روسیه، اکنون نیز من مستقیما تهدید شده‌ام، آیا واقعا تاریخ به هیچ کسی نمی‌آموزد؟

او افزود: عطش خون برخی وبلاگ‌نویس‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی و خشم و نفرت گاهی باعث می‌شود توان تفکر منطقی خود را از دست بدهند.

یرخوف ادامه داد: اما مساله دوم که به نظر من خطرناک‌تر است، خودداری تمام از درک طرف مقابل و عملکرد او و نیز حقش در داشتن رویکرد خاص و متفاوت خود با دیگران است که می تواند به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها