کد خبر: 382735
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۰:۴۴:۳۵
| |

ترکیه در «تفتناز» سوریه پایگاه نظامی احداث می‌کند

منابع میدانی خبر دادند که ترکیه قصد دارد برای حمایت از تروریست‌های حاضر در سوریه، در شمال شرق ادلب، پایگاه نظامی احداث کند.

ترکیه در «تفتناز» سوریه پایگاه نظامی احداث می‌کند
کد خبر: 382735
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۱۰:۴۴:۳۵

اعتمادآنلاین| منابع میدانی از تحرکات جدید ترکیه در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه برای احداث غیرقانونی یک پایگاه نظامی جدید خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «عربی-21» گفتند که «ارتش ترکیه قصد دارد یک پایگاه نظامی جدید در فرودگاه نظامی «تفتناز» واقع در شمال شرق ادلب احداث کند».

این اقدام ترکیه در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه در حال پیشروی در استان ادلب است؛ به گونه‌ای که شامگاه گذشته موفق شد شهر راهبردی «سراقب» واقع در جنوب شرق ادلب را آزاد کند .

به گزارش این پایگاه خبری، ارتش سوریه در حال حاضر «در چند محور، شهرک تفتناز را محاصره کرده و در حال بمباران آن است تا بتواند بر آن مسلط شود. این در حالی است که خطوط دفاعی گروههای معارض (تروریستی) [در این شهرک] در حال فروپاشی است».

«محمود طلحه» که خود را فعال رسانه‌ای می‌نامد، خبر داد که «نیروهای ترکیه‌ از شامگاه چهارشنبه به صورت کامل در محیط این فرودگاه (تفتناز) مستقر شده‌اند».

طلحه به عربی-21 گفت که هدف نظامیان ترکیه، توقف پیشروی ارتش سوریه در اطراف تفتناز و ممانعت از آزادسازی فرودگاه نظامی این شهرک است.

«درویش الصالحی» نیز که یکی از فعالان خبری است، بر این باور است که اگر نظامیان ترکیه در حد فاصل شهر سراقب و تفتناز بتوانند یک پایگاه نظامی احداث کنند، مانع از پیشروی ارتش سوریه به سمت غرب ادلب به ویژه شهر ادلب خواهند شد.

به گفته الصالحی، ترکیه در تلاش است، حضور نظامی خود را در مسیر بین‌المللی (حلب- دمشق معروف به ام-5 و مسیر حلب - لاذقیه معروف به ام-4) افزایش دهد.

این در حالی است که تروریست‌ها در اوایل سال 2013، فرودگاه نظامی تفتناز را به اشغال خود در آورده بودند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها